Registery aanpassen d.m.v. batche file

Status
Niet open voor verdere reacties.

slinky

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Hoi,

Ik heb zitten googlen maar kom er niet uit. Ik zit met een probleem waar nog geen structurele oplossing voor is maar wel een work arround.

De work arround is om de registery HKEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open\command aan te passen naar: "%1" %*. Hierbij moeten de aanhalingstekens blijven staan.

Om dit te vergemakelijken wil ik hier een batchfile voor maken die dit automatisch voor me doet. Dit wil me echter niet lukken.

Ik hoop dat iemand hier me opweg kan helpen!

Mvg,
Raoul

Wordt dan dit:

reg.exe ADD "HKCR\exefile\shell\open\command" /ve /t REG_SZ /d """%1"" %*" /f

Overigens staat op mijn vers geïnstalleerde XP die ene registry-sleutelwaarde gewoon op datgene waar jij het naar veranderen wil.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Klopt en daarom werkt jouw PC naar behoren ;)
Maar thanks ik hoop dat 'ie werkt, kan het maandag testen!

Ik heb hem even op mijn eigen PC geprobeerd en daar werkt het niet.

Echter is dit wel Vista ipv XP en heet de registery bij mij (Standaard) i.p.v. (Default) maakt dit uit?

Ik heb even een pause er in gezet zodat ik de meldingen kon zien en dat is de volgende:

C:\Users\Gebruiker\Desktop>reg.exe ADD "HKCR\exefile\shell\open\command" /ve /t
REG_SZ /d """"" " /f
Fout: ongeldige syntaxis.
Typ "REG ADD /? om de syntaxis weer te geven.

C:\Users\Gebruiker\Desktop>pause
Druk op een toets om door te gaan. . .

Laatst bewerkt:
Zoals je ziet deugt je commando-regel niet: De parameter /d is helemaal leeg: Er staan nu alleen nog "-tekens in.
In de regel die ik heb aangegeven staat: """%1"" %*" als /d parameter.

Ik heb de commando-regel zelf getest hier op XP, en het werkt prima (eerst een andere waarde erin gezet, en weer teruggezet d.m.v. die reg.exe regel).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Oke nou bedankt, in dat geval ga ik het maandag testen en dan zullen we zien of 'ie het doet.
Ik laat het nog even weten, bedankt alvast!

Hoi Thijs,

Ik heb het nu geprobeerd (onder XP) en het werkt nog steeds niet. Ik heb wederom even een pauze er in gezet en ik stuit op dezelfde melding.

Groetjes Raoul

Ik geef 'm nog 1x in de herhaling, want jouw 'log' geeft aan dat je iets anders hebt ingetypt.
Gebruik liefst knippen & plakken, zodat er geen typefouten (kunnen) ontstaan:

reg.exe ADD "HKCR\exefile\shell\open\command" /ve /t REG_SZ /d """%1"" %*" /f

Succes,

Tijs.

Sorry werkt echt niet, en ik heb knippen plakken gedaan. (eerste keer al)
Ik merkte toen ik wat " weg haalde hij ineens wel de Regkey aanpaste (alleen verkeerd).

Nog 1x de melding met een ingebouwde pause

C:\Documents and Settings\Raoul\Desktop>reg.exe ADD "HKCR\exefile\shell\op
en\command" /ve /t REG_SZ /d """"" " /f

Error: Too many command-line parameters

C:\Documents and Settings\Raoul\Desktop>pause
Press any key to continue . . .

Tijs, gaat die %1 nou wel goed dan? wil die daarmee niet de parameter van het batchfile meegeven (die er niet is).

Ik merk inderdaad dat er aan de parameters geknabbeld wordt als het in een batch-file wordt gebruikt.

Aangepast komt het nu hierop neer (kan alleen in batch-bestanden zo gebruikt worden, interactief levert dit andere resultaten!):

reg.exe ADD "HKCR\exefile\shell\open\command" /ve /t REG_SZ /d """"%%^1""" %%*" /f

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan