Registratie, Back-up problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

oxygencrew

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2009
Hey, ik heb nu echt een probleem.
Ik heb 3 jaar geleden een Laptop gekocht (Toshiba) met vista erop/erbij
een maandje geleden heb ik vista van de laptop op mijn normale PC (met xp) geinstalleerd.
Dat verliep allemaal zonder problemen (een paar met een paar fotos maar dat is allemaal gefixed).
nu startte ik vanavond mijn PC op, en toen kwam er een venster (na het inloggen) over de registratie van Vista. ik heb drie keuzes : computer opstarten met beperkte mogelijkheden (zodat u registratiecode kan kopen), registratie code invoeren en Toshiba bellen voor meer informatie (of zo iets ;)
ik heb geen registratiecode en die wil ik ook niet kopen, maar gewoon weer XP installeren.
maar nu heb ik dus een probleem met documenten en fotos enz. want hier heb ik geen back-up van en op internet kon ik er niks over vinden om een back-up te maken als je PC zich in deze status bevindt.
met de beperkte mogelijkheden start de pc alleen internet explorer op en niks anders.
onmogelijk om iets anders te doen dus.
Ik hoop echt dat iemand hier een oplossing voor heeft.

ty in advance.

Als je ervoor zorgt dat je een backup-medium (memory-stick en/of externe harde schijf) in je pc stopt, dan kun je kijken of je met een Ubuntu live-cd je bestanden daarop kunt veiligstellen.

Er zijn meer mogelijkheden, maar de Ubuntu live-cd ondersteund veel hardware, dus met een beetje mazzel kun je bij je bestanden komen.

Succes,

Tijs.

Bedankt.. ik zal het gelijk even proberen en kijken of het werkt, btw moet ik dat BOOTE want ik kan voor de rest niets anders op pc (behalve IE)

Het start in zijn geheel op van de CD, dus daarom zou het je prima kunnen helpen om je bestanden (waar je nu niet bij kunt) van de harddisk te redden naar externe harde schijf/memory-stick etc.

Tijs.

kben er nog niet achter gekomen of het werkt want DVD-drive van Toshiba laptop is kapot =)
dus ik loop even naar een vriend van mij om te branden..
ook vervelend probleem trouwens, die Dvd-drive.
Imgburn geeft Focus servo error.
maar goed, alles op zijn tijd

Fijn dat het je geholpen heeft.

Graag nu de vraag op opgelost zetten: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan