• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

registratie systeem in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrancescoB

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2014
Beste,

Op dit moment ben ik bezig met het opzetten van een afwijkingsregistratie systeem als stage opdracht bij een metaalverwerkingsbedrijf.

De opdracht is om de huidige afwijkingen in kaart te brengen, deze vervolgens te kunnen analyseren (bijvoorbeeld 1 maand gegevens verzamelen en vervolgens analyseren).
Ik ben op dit moment de mogelijkheden aan het onderzoeken om in excel een formulier te maken waarin verschillende keuzes gemaakt kunnen worden.

Allereerst bijvoorbeeld een afdeling kiezen, vervolgens een machine en dan vervolgens de afwijkingen per machine. Hieruit moeten dan keuzes gemaakt worden en dan moet het bestand opgeslagen worden. Echter als er een nieuwe afwijking plaatsvindt moet hetzelfde bestand weer 'schoon' geopend worden om een nieuwe afwijking te kunnen registreren.

Ik ben dan ook benieuwd of het mogelijk is om hiervoor een soort template te maken, welke de gegevens opslaat in een ander bestand waarin dan geanalyseerd kan worden.

Mocht iemand mij dit kunnen vertellen of tips hebben hoor ik het graag :D

Ja dat kan.
Tips:
*Bestand maken
*Bij Problemen hier posten!

Gebruik een macro om je bestandsnamen aan te passen naar Datum,
Zo krijg je maandelijks een nieuw bestand.

Met het bestand ben ik al even bezig, echter ben ik op dit vlak van excel niet erg bekend..

Ik loop nu tegen het probleem aan hoe ik de verschillende formulier besturingselementen kan koppelen. Als ik bijvoorbeeld bij vraag 1 kies voor A wil ik bij vraag 2 de keuze hebben uit X,Y en Z. Kies ik echter voor antwoord B bij vraag 1 moet ik bij vraag 2 de keuze hebben uit U, V en W.

Op welke manier zou ik dit kunnen realiseren ?

Dat is mogelijk met "afhankelijke datavalidatie"

Als je dat intikt op google krijgt je veel mogelijkheden.
Voor meer specifieke hulp moet je echt wel een bestandje posten ontdaan van gevoelige info.

Joske

Joske bedankt voor de tip over afhankelijke datavalidatie! Dit heb ik toegepast en kan ik nu 'redelijk' gebruiken in mijn excel bestand.

Ik heb even een opzet gemaakt in excel met twee mogelijkheden die ik toepas. Allereerst de datavalidatie, hiermee krijg ik het voor elkaar om bij verschillende stappen achter elkaar verschillende mogelijkheden te krijgen. De tweede mogelijkheid zijn de formulierbesturingselementen, deze zijn overzichtelijker en bieden volgens mij veel meer mogelijkheden ( ook om later te analyseren) alleen hiermee krijg ik het niet voor elkaar om dezelfde stappen te doorlopen.

Is dit wel mogelijk met deze besturingselementen en hoe kan ik dit voor elkaar krijgen ?

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage Voorbeeld_probleem.xlsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan