Registratie Windows XP lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Walter1978

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Berichten
14
Laatst heb ik Windows XP opnieuw geïnstalleerd op mijn PC. Ik heb de originele CD in een envelopje, maar het serienummer niet. Met een code van het net heb ik m stiekem toch geïnstalleerd.

Nu moet ik mijn versie toch registreren binnen een aantal dagen. Met een speciaal programma, heb ik de oorspronkelijke code van mijn Windows CD weten te achterhalen.
Maar nu krijg ik de melding dat mijn authentieke code fake is, omdat ik al een update op mijn windows heb gedaan.

Hoe moet ik nu verder?
 
Tja, je moet gewoon een correcte sleutel hebben.

ps.: Als uw PC in een domein zit, dan zal je binnen enkele dagen niet meer kunnen aanloggen op die PC.
 
Lukte activeren wel? Zo niet, zou ik Microsoft bellen, zij "unlocken" dan je serienummer en je kunt weer naar hartelust activeren.
 
Ik heb een correcte sleutel die bij de CD hoort...
Mijn PC zit niet in een domein.

Ik zal MicroSoft eens bellen, wat is het nummer?
 
Ik heb een correcte sleutel die bij de CD hoort...
Mijn PC zit niet in een domein.

Ik zal MicroSoft eens bellen, wat is het nummer?

Je moet dan bij activatie opgeven dat je telefonisch wilt activeren, je typt je dan helemaal het apelazerus, maar dan uiteindelijk na zo'n 100 nummers overgenomen te hebben, krijg je een mannetje aan de lijn die de macht heeft om je serienummer weer te unlocken. Probeer maar eens.

Activering van Windows: (888) 571-2048 (volgens ms site)
 
Probeer een van de volgende nummers totdat je iemand aan de lijn krijgt:
0800 023 3487
020 346 9363

@roflkunst: Wat jij noemt is een Amerikaans nummer, als ik het zo zie.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik vond het ook al vreemd. Het zou natuurlijk 088-8enz kunnen zijn. Maar jouw nummer komt mij beter voor.
 
Ik heb een correcte sleutel die bij de CD hoort...
Mijn PC zit niet in een domein.

Ik zal MicroSoft eens bellen, wat is het nummer?

De correcte sleutel heb jij niet. Jij hebt een (ongeldige) sleutel van het internet geplukt en die werkt nou niet. :p Je zult dan echt wel andere trucjes moeten uithalen wil je 'm ''origineel'' maken. :D

**If you like the software, buy it!**
 
De correcte sleutel heb jij niet. Jij hebt een (ongeldige) sleutel van het internet geplukt en die werkt nou niet. :p Je zult dan echt wel andere trucjes moeten uithalen wil je 'm ''origineel'' maken. :D

**If you like the software, buy it!**

@Theo: Jij moet beter lezen: De topic-starter heeft duidelijk aangegeven dat de originele productkey boven water is gekomen én ingevoerd. Dus de 'gestolen' sleutel is niet meer in gebruik, en hoeft dus ook niet 'legaal' gemaakt te worden.

Tijs.
 
Wat bedoelt de topicstarter met: "Ik heb het originele serienummer niet?"

Ik vermoed dat hij toch de Key bedoelt?
En dat hij deze van het internet geplukt heeft?

Bellen zal dan geen oplossing zijn, vrees ik. Die key's zijn meestal gekend bij Microsoft ook.
 
Alweer

De topicstarter bedoelt dat hij alleen het originele CD'tje van Windows XP in een envelopje van zijn vader heeft meegekregen. Dus niet in de casket met het serienummer erop, want vader heeft allang Windows Vista.

Een PC vriend van mij heeft Windows vanaf de CD geinstalleerd. In de gauwigheid kon ik het serienummer van de CD niet vinden, toen hebben wij een crack van het net geplukt om die te gebruiken. We zouden later wel zien hoe dat uitpakte.

Nu heb ik dus met Keyfinder de code van het originele CDtje achterhaald. Bij het activeren krijg ik nu nog steeds de melding dat ie fout is, en toen ik zelf de MicroSoft dame aan de telefoon kreeg, met de in te vullen reeks, kreeg ik doodleuk de melding dat ik waarschijnlijk een verkeerde code had of het slachtoffer was van piraterij. Heerlijk ;)

Ik heb de installatie CD hier gewoon voor mijn neus liggen! Ik bedoel de authentieke.

Dus....ik heb nog 1 dag.
 
Lekker... Het woord 'crack' had je nergens vermeld. :mad: Ik kan me de reactie van Microsoft wel voorstellen: Er is een groot verschil tussen het tijdelijke gebruik van een 'foute' productkey en het inzetten van een crack.

Ga naar deze link, en kies Windows XP. Het aangeboden hulpprogramma is de officiële manier om illegale productkeys te vervangen door legale.

Probeer daar de juiste code nog eens in te voeren. Met een beetje mazzel kun je dan wél activeren, hopelijk zit die crack niet in de weg. [Deze methode heb ik ooit ingezet om een illegaal gebruikte productkey door een vers aangeschafte te vervangen. Daarna werkte het goed. Hier was géén crack gebruikt, vandaar dat ik geen idee heb of het bij jou ook werkt.]


Dit was mijn laatste tip; ik stop geen tijd in cracks of het ongedaan maken daarvan.

Tijs.
 
Wat is het verschil tussen een crack en een code, wat ik heb gebruikt is een reeks getallen en letters?

Ik zal het even proberen....
 
Wat is het verschil tussen een crack en een code, wat ik heb gebruikt is een reeks getallen en letters?

Ik zal het even proberen....

Er is nogal een groot verschil: Als je gewoon een 'illegale' code hebt ingevoerd, dan zou het programma dat ik gelinkt heb moeten werken (vooropgesteld dat de XP CD en de productkey bij elkaar horen, vlgs. jouw verhaal zou dat het geval moeten zijn).

Een crack schakelt het hele activatieproces uit of het periodiek testen op het gebruik van een illegale key. Als je nu toch beweert alleen een 'illegale' productkey te hebben gebruikt (dus geen crack), dan zou je m.b.v. die tool van waar ik het over had de 'eerlijke' productkey moeten kunnen invullen én activeren.

Natuurlijk moet het wél zo zijn dat je jouw 'eerlijke' productkey niet ook op andere computers hebt ingezet, anders kom je bij de activatie in de problemen. Ook mag (dit is afhankelijk van welke soort licentie je hebt) de XP met de 'eerlijke' productkey wellicht alleen op de computer worden ingezet waar die ooit op meegeleverd is.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Wat is er niet gelukt? Zonder fatsoenlijke terugmelding kunnen we hier op het forum niets doen...
Je moet na de herstart ook activeren, heb je dat ook geprobeerd?

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Verder kun je hier de WGA Diagnostics Tool downloaden en die draaien. Je weet dan hopelijk wat meer over de code die je gebruikt hebt (of die geldig is, of die als 'gehackt' bekend staat bij Microsoft etc.) en over de status van de activatie (etc.).

Tijs.
 
Dank je wel, hoor.

Ik vrees alleen dat het een aflopende zaak is helaas.

Ik heb wel wat Trojans op bezoek gehad, misschien dat het daaraan ligt. Ik kon niet meteen iets specifieks uit je programma afleiden van fouten of iets dergelijks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan