Registratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daneron

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Hoi, is het mogelijk dat als een bepaald formulier wordt geopend de tijd wordt vastgelegd incl. datum. Dit ivm privacy gegevens die zichtbaar worden, in noodgevallen mogen deze gegevens namelijk wel getoond worden maar dan wel geregistreert in een logboek ofzo (wie en wanneer in het formulier is geweest).

Hoe zou ik dit aan moeten pakken? ik maak gebruik van een beveiligde werkgroep (werkgroepinformatiebestand) en de users loginnaam wordt getoond op het schakelbord.

Alvast bedankt

mvrg.

je zou een aparte tabel kunnen maken waarin deze gegevens opgeslagen kunnen worden. Wellicht wil je ook weten wat er is getoond dan moet je je tabel uitbreiden met meer velden voor de resterende gegevens.

weest gegroet,
Guus

Dan moet je op het bij openen event (OnOpen in de engelse versie) een stukje code schrijven dat de door jou gewenste gegevens ergens naar toe schrijft.
Hoe deze code er precies uitziet is afhankelijk van wat je precies waarnaartoe wilt schrijven.
Je kunt natuurlijk naar een tabel gegevens wegschrijven, maar ook naar een tekstbestand ergens op je harde schijf of ergens op het netwerk.
Als je aan bovenstaande niet genoeg hebt zul je veel meer details moeten geven over wat je precies wilt.

Als iemand is aangemeld met zijn naam dan moet zijn naam in een tabel komen te staan met datum en tijd, zodat altijd terug gekeken kan worden wie en wanneer in een bepaald form is geweest.

Ik weet wel iets van vba, maar zelf iets in elkaar knutselen word een maandenplan.

In een form hen ik het veld "accessInfo()" waarin de huidige gebruiker wordt getoond, in een ander veld zou ik de huidige datum en tijd kunnen plaatsen met "Format(Now(), "dddd d-mm-yyyy")".
Hoe krijg ik het voor elkaar om die twee velden in een tabel te plaatsen als een record ?

Vandaar uit kan ik weer een form opmaken om het in z'n geheel af te werken. ( voor de beheerders met beperkte rechten moet zo'n record weer gedelete kunnen worden). Maar eerst een werkend tabel

Nu ik zo bezig ben met typen gaat er al een lampje branden, maar jullie reaktie's zijn altijd welkom

mvrg

Het is gelukt :)

Zal 'm hier plaatsen voor diegene die er wat aan heeft.

mvrg

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan