Registratienaam windows wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

karinsch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Berichten
3
Ik ga mijn pc bij het grosvuil zetten en wil zoveel mogelijk alles wissen op mijn PC. Ik heb alle data al gewist via Eraser, CCcleaner etcetera, internet en email accounts gedisconnect etcetera. Ook de computernaam heb ik gewijzigd, alleen staat Windows nog steeds geregistreerd op mijn naam.

Kan ik de Windows registratie aanpassen zodat ie een dummynaam kan geven om anoniem te blijven? Of kan dit alleen door Windows opnieuw te installeren?
 
Wat je ook zou kunnen doen is gewoon je harddrive eruit halen , dan zijn al je gegevens nog altijd in je huis.
En anders zou ik gewoon even de harddisk formateren door middel van een windows cd.

Groetjes ,

Thabomb
 
Wat je ook zou kunnen doen is gewoon je harddrive eruit halen , dan zijn al je gegevens nog altijd in je huis.
En anders zou ik gewoon even de harddisk formateren door middel van een windows cd.


Een boormachine doet het ook goed.
 
met een gewone format zijn er nog voldoende gegevens terug te halen

gebruik een wipe tool als DBAN (http://www.dban.org/) maar er zijn er meerdere om je schijf goed leeg te krijgen
 
toch nog niet helemaal leeg

bedankt voor de antwoorden, maar ik kom nog twee problemen tegen.

1) Mijn naam blijft wel staan bij Documents and Settings\Gebruikersnaam\Mijn documenten en ik kan op de site van Microsoft niet vinden hoe ik dit kan veranderen.

2) ook is mijn .net paspoort (heb ik dat ook ingesteld, vast :) is nog zichtbaar.

Enig idee hoe ik dit kan wegdoen?
 
Waarom niet de schijf eruit halen en kapot maken? Dan is er nooit meer iets terug te halen.

Je kunt een nieuwe gebruiker aanmaken, de PC herstarten en met de nieuwe gebruikersnaam aanmelden. Nu kun je in c:\documents and settings de oude gebruikersnaam verwijderen.

Al je huidige gebruikersinstellingen zijn dan weg, ook je .net gegevens.

Via een simpel herstel programma, kunnen deze gegevens weer terug gehaald worden.

Enige oplossing is wat Ellasar aangeeft, een wipe tool gebruiken die meerdere keren alle data overschrijft of de schijf fysiek te beschadigen. Deze oplossingen werken veel sneller dan wat je nu aan het doen bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan