Registreren en inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wally1968

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2007
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede uitleg om er voor te zorgen dat men zich kan registreren en in te loggen op mijn site. Ik heb gelezen dat het met php moet en eerst een databank moet aanmaken.
ik ken echter niets van php of acces.
Kan er iemand dit stap voor stap uitleggen of waar kan ik online een goede cursus volgen.

Dank bij voorbaat

Hetgeen wat jij wilt bereiken kan d.m.v. PHP en mySQL.
Ik heb hier helaas geen verstand van. Je kan eens op websites zoals www.phphulp.nl kijken.
ik kan je wel zeggen dat je het niet in 1 dag leert.;)

Misschien moet je eens kijken naar een CMS? Hier heb je in feite geen programmeer kennis voor nodig. Naar mijn idee is Drupal (http://www.drupal.be/) een gebruiksvriendelijke CMS.

Laatst bewerkt:
Het enige wat ik je kan adviseren is goed php te leren en ook te kijken hoe je dit gebruikt in cobinatie met mysql.

Ik heb het een keer op ongeveer deze methode gedaan...

registratie:
1. username en wachtwoord uit postdata halen.
2. username en md5 van wachtwoord in database planten

inloggen:
2. useraname en md5sum met username en md5 sum controleren.

en dan creatief zijn met cookies of met sessies...

Het enige wat ik je kan adviseren is goed php te leren en ook te kijken hoe je dit gebruikt in cobinatie met mysql.

Ik heb het een keer op ongeveer deze methode gedaan...

registratie:
2. username en md5 van wachtwoord in database planten

inloggen:
2. useraname en md5sum met username en md5 sum controleren.

en dan creatief zijn met cookies of met sessies...

Ik denk niet dat iemand die niets van PHP weet, een eigen registratie en inlog script kan maken.. Het lijkt me verstandiger eerst te beginnen met een standaard CMS..

Wat moet je in godsnaam met een CMS in dit geval? Heb je enig idee wat een CMS inhoudt? Of beter gezegd; heb je enig idee wat het woord CONTENT betekent? Wat is er 'content' aan registreren en inloggen?

Wat moet je in godsnaam met een CMS in dit geval? Heb je enig idee wat een CMS inhoudt? Of beter gezegd; heb je enig idee wat het woord CONTENT betekent? Wat is er 'content' aan registreren en inloggen?

Ik beheer vier websites met een content management system. Lijkt me dan vrij duidelijk.. Om even op jou vraag in te gaan: het is toch een vrij makkelijke manier om content aan te maken en te beveiligen met een inlog module. Ook is het heel eenvoudig om hiermee gebruikers te beheren.

Laatst bewerkt:
Ik beheer vier websites met een content management system. Lijkt me dan vrij duidelijk.. Om even op jou vraag in te gaan: het is toch een vrij makkelijke manier om content aan te maken en te beveiligen met een inlog module. Ook is het heel eenvoudig om hiermee gebruikers te beheren.

Ik zelf heb het niet zo op cms'en omdat je nooit helemaal je eigen weg in kan gaan me design. en hoe de content word ingevuld. Een eigen cms ontwerpen voor een specifieke website daarentegen vind ik wel handig. Als je net begint met php moet je mischien ook niet van alles willen. Wil je dat wel neem de tijd om het te leren. Toen ik eerst een registratiesysteem moest gaan maken heb ik dat ook 'on-the-fly' geleerd. Toen ik klaar was de code weggegooid en daarnaa voor het eggie begonnen.

Als je opziet tegen php kun je ook nog eens naar .asp (classic) of .net (wat moeilijker in het begin) kijken. Hier kun je vrij gemakkelijk alles mee regelen. Als de pagina op je eigen server draait kun je hier wellicht ook nog eea mee regelen (bv windows gebruikers op een IIS server)

Ik zelf heb het niet zo op cms'en omdat je nooit helemaal je eigen weg in kan gaan me design. en hoe de content word ingevuld. Een eigen cms ontwerpen voor een specifieke website daarentegen vind ik wel handig. Als je net begint met php moet je mischien ook niet van alles willen. Wil je dat wel neem de tijd om het te leren. Toen ik eerst een registratiesysteem moest gaan maken heb ik dat ook 'on-the-fly' geleerd. Toen ik klaar was de code weggegooid en daarnaa voor het eggie begonnen.

Sja, ieder zijn ding laten we maar zeggen. Je hebt wel gelijk qua dat design, al kun je in feite erg veel aanpassen. Maar, er zijn altijd dingen die je anders zou willen hebben dan mogelijk is inderdaad.

Wat jullie daar allemaal vertellen is chinees voor mij.

Als ik nu eens een database aanmaak in Microsoft Access, daar ken ik wel een beetje van, en heb daar wel genoeg documentatie van liggen.
Maar zijn de producten van Microsoft wel te vertrouwen voor op het web?

Access kun je daar goed voor gebruiken, maar dan heb je bv ASP (of PHP) nodig om de communicatie tussen je webpagina en de database.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan