Registreren en inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wally1968

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2007
Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede uitleg om er voor te zorgen dat men zich kan registreren en in te loggen op mijn site. Ik heb gelezen dat het met php moet en eerst een databank moet aanmaken.
ik ken echter niets van php of acces.
Kan er iemand dit stap voor stap uitleggen of waar kan ik online een goede cursus volgen.

Dank bij voorbaat

Hetgeen wat jij wilt bereiken kan d.m.v. PHP en mySQL.
Ik heb hier helaas geen verstand van. Je kan eens op websites zoals www.phphulp.nl kijken.
ik kan je wel zeggen dat je het niet in 1 dag leert.;)

Misschien moet je eens kijken naar een CMS? Hier heb je in feite geen programmeer kennis voor nodig. Naar mijn idee is Drupal (http://www.drupal.be/) een gebruiksvriendelijke CMS.

Laatst bewerkt:
Het enige wat ik je kan adviseren is goed php te leren en ook te kijken hoe je dit gebruikt in cobinatie met mysql.

Ik heb het een keer op ongeveer deze methode gedaan...

registratie:
1. username en wachtwoord uit postdata halen.
2. username en md5 van wachtwoord in database planten

inloggen:
2. useraname en md5sum met username en md5 sum controleren.

en dan creatief zijn met cookies of met sessies...

Het enige wat ik je kan adviseren is goed php te leren en ook te kijken hoe je dit gebruikt in cobinatie met mysql.

Ik heb het een keer op ongeveer deze methode gedaan...

registratie:
2. username en md5 van wachtwoord in database planten

inloggen:
2. useraname en md5sum met username en md5 sum controleren.

en dan creatief zijn met cookies of met sessies...

Ik denk niet dat iemand die niets van PHP weet, een eigen registratie en inlog script kan maken.. Het lijkt me verstandiger eerst te beginnen met een standaard CMS..