registreren van een domeinnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

broodjebapao

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2015
Beste forum leden,

Ik wil binnenkort een aantal domeinnamen kopen, voor de forums en websites waarmee ik in de zomer mee aan de slag wil gaan.

Nou vroeg ik mij of het uitmaakt waar je de domeinnamen registreert, en je de webhosting afsluit.

Kan je bijvoorbeeld bij bedrijf A het domeinnaam registreren, en bij bedrijf B het webhosting pakket afnemen?
Nou snap ik wel dat het wellicht omslachtig is. Maar gezien de onderlinge verschillen in prijzen voor registratie en hostingpakketten loont het wellicht de moeite.

Vandaar dat ik mij afvraag of het überhaupt mogelijk is om van twee verschillende bedrijven iets af te nemen, wat lijdt tot een website.

Tips voor websites met domeinregistraties en webhosting pakketten zijn altijd mooi meegenomen.

Alvast hartelijk dank!
Broodjebapao

Ja, ik zelf heb diverse domeinnamen bij Versio. Die is het goedkoopste plus je kan gratis de naam laten verwijzen naar een ander domein buiten Versio om.

Dus ik heb bijv. 5 domeinnamen bij Versio die ik het DNS beheer van Versio laat doorverwijzen naar websites die bij een andere hosting staan. Makkelijker kan het niet.

Bij heel veel andere hostings moet je daar ook nog eens voor betalen. TransIP en bij Yourhosting bijv. kost dat extra geld bovenop je domeinnaam. Is dus helemaal niet nodig ;)

Femke98,

Hartelijk dank voor je reactie, ik ga kijken voor de desbetreffende domeinnamen. Webhosting is dan niet per definitie noodzakelijk bij versio maar kan ook bij een andere maatschappij?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan