• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Registreren vrijwilligers

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepcaris

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2008
Berichten
1
Met onze vereniging gaan wij een weekend organiseren waarbij we +/- 300 vrijwilligers nodig hebben.
Hiervoor ben ik op zoek naar een handig sjabloon/ format.

Het idee dat ik hierbij heb is dat er een tabblad is waarin ik gegevens kan invoeren waarna een lijst samengesteld wordt met alle gegevens in een ander tabblad. (NAW gegevens; soort werkzaamheden; beschikbare dagen; etc.)
De dingen die ik op internet vond zijn te uitgebreid (complete projectplanningstools).

Heeft iemand een tip hoe ik hieraan kan komen of een uitleg hoe ik zoiets zelf kan bouwen? Ik denk dat dit met macro's kan?

Het probleem is dat ik hier geen enkele ervaring mee heb (wel met excel, maar niet met het zelf bouwen van iets dergelijks.)

Links naar sites met goede formats zijn natuurlijk ook welkom!

Groeten,

Joep
 
Access kan, maar aangezien het 'slechts' 300 personen betreft kom je in Excel ook een heel eind.

Ik kan uit je vraag nog geen concreet probleem ontdekken. Wellicht is het handig een klein voorbeeldje te maken en hier te posten, met daarover enkele concrete vragen. Je vult bijvoorbeeld op het eerste tabblad enkele gegevens in en laat ons dan nadenken over mogelijkheden om die gegevens netjes op een ander tabblad te tonen. Jij geeft de gewenste in- en output en wij denken na over de formules om van het één naar het ander te komen.

Het is nu nog een beetje te vaag, snap je?

ps Macro's zijn niet altijd noodzakelijk, met filters en lookup-formules kom je ook een heel eind; zeker met slechts 300 regels
 
Het idee dat ik hierbij heb is dat er een tabblad is waarin ik gegevens kan invoeren waarna een lijst samengesteld wordt met alle gegevens in een ander tabblad. (NAW gegevens; soort werkzaamheden; beschikbare dagen; etc.)

Vooral dit stuk begrijp ik niet. Van welke gegevens start je, waar wil je naartoe, en in welke vorm moet je die hebben?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan