• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Registreren wie het laatst vervolgkeuzelijst heeft aangepast

• Onderwerp starter Onderwerp starter Manke
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Manke

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Even het volgende probleempje.

Zie bijlage.

In kolom J staan vervolgkeuzelijsten. Wanneer gekozen wordt voor keuze "gereed" of "Komt niet voor", dan wil ik graag dat het volgende gebeurt:
In Kolom K van die betreffende regel dient de inlognaam (om de inlognaam te bepalen staat er al een stukje VBA in het werkblad) te verschijnen en in Kolom L de datum en tijd waarop deze mutatie heeft plaatsgevonden.

Nu mag het niet zo zijn dat wanneer er bijvoorbeeld opnieuw ingelogd wordt door mezelf of door een ander, de inlognaam of tijd veranderd.

De inlognaam en tijd mogen alleen veranderen wanneer bewust de keuze wordt veranderd in de vervolgkeuzelijst in "Gereed"of "Komt niet voor". Wordt er gekozen voor "Niet gereed" dan dienen de cellen in kolom K en L leeg te blijven. Dus altijd moet na gegaan kunnen worden, wie de keuze “Gereed” of “Komt niet voor” heeft geselecteerd!!

Heb al eerder een soortgelijke vraag gesteld en dat heeft me toen flink geholpen.. alleen in deze situatie kom ik er niet uit.

Ben benieuwd!

Manke

Bijlagen

Met een validatielijst (het zijn nl. geen vervolgkeuzelijkten in kolom J) lijkt me dat ook heel lastig.
Je kunt beter uit de werkset besturingselementen de keuzelijst met invoervak gebruiken.

Bij het wijzigen van de waardes in de J-kolom wordt (afhankelijk van de aanpassing) de naam en tijdstip toegevoegd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hey Roncancio

Ligt misschien aan mij hoor... maar heb je bestandje binnengehaald... maar bij mij werkt ie niet!?
Doe ik wat verkeerd.. of vergeet ik iets?

Manke

Hey Roncancio

Ligt misschien aan mij hoor... maar heb je bestandje binnengehaald... maar bij mij werkt ie niet!?
Doe ik wat verkeerd.. of vergeet ik iets?

Manke

Bij mij werkt het prima.
Heb je wellicht de macro's uitgeschakeld?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hey Roncancio

Wat mij opvalt is dat ik bovenin mn Excelvenster de bestandsnaam heb staan gevolgd door (Compatibiliteitsmodus) heb staan.
Wat mij ook opvalt is dat in VBA bij de code soms (algemeen) en (declaraties) heb staan en de volgende keer (Worksheet) en (Change)..

Heeft het hier soms mee te maken?

H. groet
Manke

Hey Roncancio

Wat mij opvalt is dat ik bovenin mn Excelvenster de bestandsnaam heb staan gevolgd door (Compatibiliteitsmodus) heb staan.
Wat mij ook opvalt is dat in VBA bij de code soms (algemeen) en (declaraties) heb staan en de volgende keer (Worksheet) en (Change)..

Heeft het hier soms mee te maken?

H. groet
Manke

Ik heb uitsluitend je bestand geopend en de code toegevoegd.
Kan je wel naar de code (via ALT-F11) van het werkblad?
Voeg eventueel een onderbrekingspunt(F9) aan de code toe en laat wijzig de J-kolom om te zien of de code wordt aangestuurd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hey, ben ik weer!
Nou ik heb Alt F11 gedaan en kwam toen bij de code terecht. Daar heb ik op F9 gedrukt en de code opgeslagen. Toen ik de code activeren liep ie fout op het punt waar ik op F9 had geklikt. Ben toen opnieuw naar de code gegaan en toen wederom op F9 geklikt om een en ander weer ongedaan te maken... wederom opgeslagen.

... en toen werkte het!?

Tja ben geen doorgewinterde Excelkenner helaas.. maar misschien kan jij aan de hand van bovenstaande zeggen wat er aan de hand. Dus nu doet ie het even.. maar wie zegt dat ie er straks weer niet mee kapt.

Ben benieuwd!

Maare, tot zover bedankt he!

Manke

Hey, ben ik weer!
Nou ik heb Alt F11 gedaan en kwam toen bij de code terecht. Daar heb ik op F9 gedrukt en de code opgeslagen. Toen ik de code activeren liep ie fout op het punt waar ik op F9 had geklikt. Ben toen opnieuw naar de code gegaan en toen wederom op F9 geklikt om een en ander weer ongedaan te maken... wederom opgeslagen.

... en toen werkte het!?

Tja ben geen doorgewinterde Excelkenner helaas.. maar misschien kan jij aan de hand van bovenstaande zeggen wat er aan de hand. Dus nu doet ie het even.. maar wie zegt dat ie er straks weer niet mee kapt.

Ben benieuwd!

Maare, tot zover bedankt he!

Manke

Dat "vastlopen" was ook de bedoeling van de onderbrekingspunt.
Ik wilde controleren of de code geactiveerd zou worden en dat is dus het geval. Bovendien zou je vanaf de onderbrekingspunt stap voor stap de code kunnen doorlopen om te zien waar het (eventueel) fout gaat. Maar dat is dus niet van toepassing.
Ik zou zeggen het bestand opslaan en dan zou het in orde moeten zijn.
Ter controle zou je het bestand opnieuw kunnen openen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hey Roncancio,

:thumb:

Nou in dat geval ben ik er ernorm blij mee!!
Je hebt me gigantisch geholpen!

Bedankt voor alle hulp he!

Manke

Toch nog een vraagje.. zie bijlage..
Beide codes heb ik in mn VBA staan... (de gebruikersnaam code gebruik ik om mn inlognaam weer te geven. Dit doe ik dan door =gebruikersnaam() in een cel te typen.

Maar wanneer de ene werkt, werkt de andere niet en andersom...

Heeft iemand enig idee waarom ze niet tegelijkertijd kunnen werken? En hoe ik dat kan voorkomen?

Groet
MAanke

Bijlagen

• vba1.jpg
    vba1.jpg
    81,6 KB · Weergaven: 35
  • vba2.jpg
    vba2.jpg
    67,4 KB · Weergaven: 35
Heeft iemand enig idee waarom ze niet tegelijkertijd kunnen werken? En hoe ik dat kan voorkomen?

Verwijder de Application.Volatile omdat je toch niets berekent of verwijst.
Dan werken beide codes.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncario Bedankt!!
Alles werkt nu prima!!

Harrtelijke groet,

Manke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan