Registry Key verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

michael64142

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2012
Hi,

Mijn programma start met Windows, maar ik wil mijn gebruikers ook de optie geven dat het programma niet met Windows start.
Het programma start met Windows d.m.v een registry key, maar ik krijg de key niet verwijderd.

Heb al geprobeerd:
Code:
My.Computer.Registry.CurrentUser.DeleteValue("Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\WeReminder")
WeReminder is de naam van de key, die zich bevind in Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run (alle programma's die met Windows starten bevinden zich daar;) )

Heb ook al .DeleteSubKey geprobeerd.

Dus, hoe krijg ik hem verwijderd?

Vroeger kon je in de veilige modus opstarten en dan registery sleutels verwijderen. Maar je schrijft niet welke Windows versie je hebt...

Probeer dit eens:
[CPP]Dim RegKey As Microsoft.Win32.RegistryKey = My.Computer.Registry.CurrentUser.OpenSubKey("Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run", True)
RegKey.DeleteSubKey("WeReminder")[/CPP]

Bij mij werkt dit. Als het alsnog niet werkt bij jou, kan je misschien met een breakpoint op lijn2 kijken of de variable in de eerste lijn inderdaad helemaal goed is.

Als je de value wil verwijderen, vervang dan de tweede lijn door deze lijn:
[CPP]RegKey.DeleteValue("WeReminder")[/CPP]

MartinJM

Heb de 1e code geprobeerd.

Krijg dan deze error: An unhandled exception of type 'System.ArgumentException' occurred in mscorlib.dll

Additional information: Kan de structuur van een subsleutel niet verwijderen omdat de subsleutel niet bestaat.

Terwijl de Key toch echt wel bestaat!
Regedit.png

Met msconfig kun je programmas die bij het opstarten al dan niet op de achtergrond gaan lopen, uit zetten door het vinkje erbij weg te halen.
msconfig start je via
start
uitvoeren
msconfig
of via de dos shell rechtstreeks.

Gelieve het topic een paar keer overnieuw te lezen, het gaat hier om Visual Basic .NET, niet om hoe ik zelf een opstart programma uit zet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat het om Visual Basic .NET gaat blijk niet uit de start v/h topic, je valt daar zo maar het huis binnen. Voor kenners van Visual Basic .NET wellicht geheel duidelijk .... voor anderen totaal niet...
Dus wil je niet dit soort reacties als die van mij... maak dan even duidelijk dat het om Visual Basic .NET gaat,...
want bij "nieuwe berichten" wordt niet op subforum gesorteerd, dus kan je dat makkelijk ontgaan.

PS: ik weet vrij veel van PC's en OS'en (heb hier een zelf Linux webdav server draaien, draai al Linux vanaf ca 1999...) maar weet van Visual Basic .NET niks.... ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok.
Kopieer onderstaande code:
Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\WeReminder]

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:delwereminder.reg.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → Samenvoegen
Herstart.

Hoi,

In je screenshot staat hij er als value. Das je zal het volgende moeten gebruiken:
[CPP]Dim RegKey As Microsoft.Win32.RegistryKey = My.Computer.Registry.CurrentUser.OpenSubKey("Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run", True)
RegKey.DeleteValue("WeReminder")[/CPP]

De 'mapjes' in die je in regedit aan de linkerkant ziet zijn sleutels. De items die je een waarde kan geven zijn values.

MartinJM

[edit]
In het topic zelf staat btw nergens dat het gaat over vb.net, maar hij staat wel in het vb.net topic. En het voorbeeld is een vb.net code (ook al kan je dat niet weten als je vb.net niet kent...).
Misschien de volgende keer toch ook in de eerste post erbij zetten, scheelt weer wat mensen tijd (en jou ook).
[/edit]

Laatst bewerkt:
Thanks, weer wat geleerd haha. Dacht dat value alleen de waarde was die je kon veranderen, en de naam (WeReminder) dus de key was.

Als ik iets in een topic zet lijkt mij logisch dat dat dan het onderwerp ook is, dus denk dat iedereen die niet reageerde met VB.net oplossing, dat hij/zij mij het dus aanklikte via de home.
Zal het in het vervolg erbij zetten.

Hoi,

Fijn dat het zo is opgelost! Druk je dan bovenaan je eerste post ook even op 'vraag opgelost'? :thumb:

Doorgaans is het niet nodig om erbij te zetten dat het over vb.net gaat, omdat je er meestal wel meer codes bij hebt, waardoor het al gauw duidelijk is, maar nu was het wel handig geweest. Maarja, dat is van te voren slechts een inschatting en achteraf makkelijk gezegd...

MartinJM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan