Registry Mechanic

Status
Niet open voor verdere reacties.

giezenjh

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
WinXPpro

Hallo Helpers,

Gelukkig alles werkt maar mijn vraag:
"Hoe kan dat bij 814 problemen?"

Als ik het titel programma Registry Mechanic uitvoer, krijg ik de volgende meldingen:
Custum Controls 18 problems
Software locations 6 "
Shared dlls 119 "
Start programs 13 ''
Add/remove programs 53 "
Program shortcuts 19 "
File extensions 11 "
Deep screen 575 "

Aan het einde van de scanning , kan je "repair" uitvoeren. Dit gedaan , werden er 24 items gerepareerd en bleven er 814 over!
Wil ik deze fouten verbeteren, moet ik mij laten registreren en hun programma kopen!

Waarom zou ik, het werkt toch allemaal!
Ik ben alleen nieuwsgierig naar, wat dat voor ""problems"" zijn.

Wat voor werkelijke verbetering zou hun programma mij kunnen bieden, bijv. als ik alle bovengenoemde problemen zou kunnen verwijderen.

Nogmaals, ik heb geen probleem, ben alleen nieuwsgierig.

B.v.d. voor een reactie.

M.v.g.
Ko

Geplaatst door giezenjh
Waarom zou ik, het werkt toch allemaal!
Het register kan een heleboel overbodigs bevatten zonder dat dit echt problemen oplevert.
Misschien dat alles net even iets langzamer draait dan wanneer al dat overbodigs verwijderd is.
Om je register op te schonen hoef je niet te betalen - gooi Registry Mechanic er maar af. :)
Download en installeer RegCleaner.
Start het programma en ga naar Tools > Registry Cleanup > Do Them All.
Selecteer alles wat gevonden wordt en klik rechtsonder op Remove selected.
Naast dit programma gebruik ik EasyCleaner.
Start het en klik op Registry > Find. Verwijder met Delete all alles wat gevonden wordt.
Dat programma vindt vaak nog wat dingen die RegCleaner niet vindt (het omgekeerde komt ook voor).
Met deze twee programma's kun je je register prima schoon houden.

Opmerking over RegCleaner: als je dit programma start, zie je een lijst met software die verwijzingen in het register heeft staan. Als je daar programma's tussen ziet die je inmiddels verwijderd hebt, kun je die aanvinken en rechtsonder op Remove selected klikken om die nutteloze registerverwijzingen op te ruimen. DOE DIT ALLEEN ALS JE HEEL ZEKER WEET DAT DE SOFTWARE NIET MEER OP JE COMPUTER STAAT.

Opmerking over EasyCleaner: dit programma heeft ook een knop (Duplicates) om dubbele bestanden op te sporen. Handig om dubbele mp3's e.d. te verwijderen, maar blijf van dubbele systeembestanden af, tenzij je heel goed weet wat je doet.
Via de knop Unnecessary vind je overbodige bestanden - die kunnen altijd allemaal verwijderd worden.

Guus.

Voor Guusabc

Guus bedankt voor jouw snelle reactie. Ik ga jouw instructies opvolgen.
Gegroet,
Ko

Heb jouw instructies inmiddels opgevolgd.
Mechanic verwijderd en Regcleaner geinstalleerd en opgestart.
Er komt een hele lange lijst, kan ik die items allemaal zonder meer verwijderen, zoals je schrijft?? Men heeft mij altijd gewaarschuwd voorzichtig te zijn met het register!!

In opmerking schrijf je, als ik het goed begrijp, dat ik moet selecteren de programma's waarvan ik zeker weet dat de software niet meer op mijn computer staan.

Zou je mij bovenstaande nog even nader kunnen toelichten voordat ik een verkeerde handeling doe?

B.v.d.
Ko

Laatst bewerkt:
Geplaatst door giezenjh
Er komt een hele lange lijst, kan ik die items allemaal zonder meer verwijderen, zoals je schrijft??
Dat kun je allemaal verwijderen.
Geplaatst door giezenjh
Zou je mij bovenstaande nog even nader kunnen toelichten voordat ik een verkeerde handeling doe?
Kijk even naar de bijlage. Als ik Paint Shop Pro en Animation Shop verwijderd zou hebben, zou ik die moeten selecteren. Door op Remove selected te klikken worden de verwijzingen die die programma's in het register hebben achtergelaten verwijderd.
Maar als je niet heel zeker weet of zo'n item verwijderd is kun je er het best afblijven.

Guus.

Laatst bewerkt:
Registary Mechanic

WinXPpro

Guusabc
Aan de hand van jouw instructies, heb ik ze allemaal verwijderd.
Ga heel voorzichtig met het vervolg om.
Ik heb normaal altijd via windows,temporary files altijd eenvoudig deze bestanden steeds allemaal kunnen verwijderen.
Nu zag ik deze mogelijkheid ook via Regcleaner.
Klikte op temp. files en kreeg een hoop bestanden te zien. Klikte op verwijderen en een groot aantal werd verwijderd en een klein aantal, zie bijlage zijn verder niet te verwijderen.
Toen heb ik mijn oude methode uitgevoerd en daar kan ik ook deze bestande niet verwijderen.
Voorheen kon ik deze file altijd geheel leegmaken.
Wat zou hier de oorzaak kunnen zijn?
B.v.d & gegroet,
Ko

Laatst bewerkt:
Re: Registary Mechanic

Geplaatst door giezenjh
Nu zag ik deze mogelijkheid ook via Regcleaner.
Klikte op temp. files en kreeg een hoop bestanden te zien. Klikte op verwijderen en een groot aantal werd verwijderd en een klein aantal, zie bijlage zijn verder niet te verwijderen.
RegCleaner heeft die mogelijkheid niet. Ik neem aan dat je EasyCleaner bedoelt.
Dat je sommige temp-bestanden niet kunt verwijderen is normaal - dan zijn ze in gebruik. Gewoon laten staan dus.
Ga ook niet te drastisch schoonmaken. Dat kan soms verkeerd uitpakken.
Als je EasyCleaner één keer per week alle overbodige bestanden laat opruimen en het register laat schoonmaken, is dat meer dan genoeg.
Zoals gezegd kun je dan ook RegCleaner nog even laten scannen, omdat die vaak nog wat dingen vindt die EasyCleaner niet vindt.
Je kunt in EasyCleaner overigens alles aanvinken - zie bijlage. Zelf heb ik Cookies in dat rijtje niet aangevinkt, omdat sommige wachtwoorden dan vergeten worden, maar dat zijn dingen die je zelf moet bepalen.

Guus.

Laatst bewerkt:
WinXPpro

Hallo Guusabc,

HELP, HELP....... ik heb een probleem gekregen!
Na de diverse handelingen, liep het gewoon nog goed.
Nu wilde ik vandaag wat scannen, maar dat gaat niet meer.
Krijg steeds de melding ...interne fout 2343.
Geprobeerd via configuratie, software HPscanner te verwijderen, dit gaat niet, zelfde melding.
Scanner bekabeling losgemaakt en weer aangesloten, geen sukses.
Hp gewoon geprobeerd via de CD er over te installeren,
weer die zelfde opmerking: interne fout 2343.
Bij google eens gekeken, zie vele paragraven met deze zelfde melding maar niet HOE het op te lossen.
Ik hoop dat jij mij kunt helpen!
In afwachting,
M.v.g.
Ko

Guus, ik krijg een bericht terug, klik voor het antwoord, zie het relaas met als laatste mijn hulp roep maar geen
antwoord. Iets fout gegaan?
Gegroet,
Ko

Sorry Guus jouw laatste bericht was van 20.11. dus reeds door mij bekeken. Mijn bovenstaand bericht was van 21.11.
Sorry voor de verwarring. Mijn probleen met de scanner krijg ik nog niet opgelost. Ook via HP helpdesk zeer uitgebreid, hoop dat er een eenvoudiger oplossing is!
Gegroet,
Ko

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Guus abc
DOE DIT ALLEEN ALS JE HEEL ZEKER WEET DAT DE SOFTWARE NIET MEER OP JE COMPUTER STAAT.
Geplaatst door Guus abc
als je niet heel zeker weet of zo'n item verwijderd is kun je er het best afblijven.
Print dit bericht even uit en voer onderstaande procedure PRECIES zo uit als beschreven.
Doe EXACT wat er staat en sla niets over. Als je hier iets fout doet heb je kans dat je Windows opnieuw moet installeren.

1. Verwijder de kabel van de scanner uit de USB-poort.

2. Ga naar Start > Uitvoeren, typ regedit en klik op OK. De registereditor opent.

3. Klik op het plusje voor HKEY_CURRENT_USER
4. Klik op het plusje voor Software
5. Klik op het plusje voor Microsoft
6. Klik op het plusje voor Installer
7. Klik op het plusje voor Features

8. Verwijder onder Features de volgende sleutels (het kan zijn dat ze niet allemaal aanwezig zijn).
Verwijderen doe je door er met je rechter muisknop op te klikken en Verwijderen te kiezen.
LET GOED OP DAT JE ALLEEN ONDERSTAANDE SLEUTELS VERWIJDERT.

- 258BFD2849598664C96682BBE649CB2B
- E59939DE2FB8F084E84AD7922EA90725
- 719A768971D5ED0438ABEB5A9213491B
- DB93BCE62C37DD441B0A9828705CD8B8
- 46F1611079865884390A9A7FEBA92435
- 60FE009C67E27C94D80B146F922BD15C
- 618AD3194E8E7644D8222EFDD5FB404E
- D4DD3F88C64C213448AD0603783D8FB6
- 2497BB21F1E19D344B1464861C264952

9. Klik vervolgens op het min-teken naast Features.
10. Klik dan op het plusje naast Products.

11. Verwijder onder Products de volgende sleutels (het kan zijn dat ze niet allemaal aanwezig zijn).

- E59939DE2FB8F084E84AD7922EA90725
- 719A768971D5ED0438ABEB5A9213491B
- DB93BCE62C37DD441B0A9828705CD8B8
- 46F1611079865884390A9A7FEBA92435
- 60FE009C67E27C94D80B146F922BD15C
- 618AD3194E8E7644D8222EFDD5FB404E
- D4DD3F88C64C213448AD0603783D8FB6
- 2497BB21F1E19D344B1464861C264952

12. Klik op het minteken voor Products
13. Klik op het minteken voor Installer
14. Klik op het minteken voor Microsoft
15. Klik op het minteken voor Software
16. Klik op het minteken voor HKEY_CURRENT_USER

17. Klik op het plusje voor HKEY_LOCAL_MACHINE
18. Klik op het plusje voor Software
19. Klik op het plusje voor Microsoft
20. Klik op het plusje voor Windows
21. Klik op het plusje voor CurrentVersion
22. Klik op het plusje voor Uninstall

23. Verwijder onder Uninstall de volgende sleutels (het kan zijn dat ze niet allemaal aanwezig zijn).

- 82DFB852-9594-4668-9C66-28BB6E94BCB2
- ED93995E-8BF2-480F-8EA4-7D29E29A7052
- 9867A917-5D17-40DE-83BA-BEA5293194B1
- 6ECB39BD-73C2-44DD-B1A0-808207C58D8B

24. Sluit nu de registereditor.
25. Start de pc opnieuw op.
26. Installeer daarna de software voor de scanner opnieuw.

Nogmaals: maak niet te drastisch schoon en als je niet 100% zeker weet of iets verwijderd kan worden, blijf er dan af.

Guus.

Laatst bewerkt:
winXPpro

T.a.v. Guusabc

Vooruit bedankt voor jouw inspanningen!
Helaas moet ik melden nog geen succes te boeken!
Ik heb jouw instrukties afgedrukt en HEEL nauwkeurig uitgevoerd.
Meerdere screenshots gemaakt.
Ben geen enkele sleutel tegengekomen die jij aangeeft.
Heb het 2x nauwkeurig gecontroleerd, omdat ik dat zelf al heel vreemd vond.
Daarna de kabel weer aangesloten en de CD geplaatst.
Vrij direct komt weer de melding '" interne fout 2343" en als ik dan wat doorklik komt het venster "Install Wizard wordt voltooid", klik op voltooien dan komt er een klein venster : titel Software met de tekst "onherstelbare fout bij installatie"
Wat nu ?
Zal ik gewoon herstel doen? Als dat nog werkt?
Ik wacht even jouw antwoord af.
B.v.d en gegroet,
Ko

Ps. Mijn buurman adviseerde mij eens bij HP scanjet 3500c, het foutbericht "interne fout 2343" oplossen te kijken en gekeken, komt in grote lijnen overeen met jouw advies.

Geplaatst door giezenjh
Ben geen enkele sleutel tegengekomen die jij aangeeft.
Als de map Installer niet bestaat onder HKEY_CURRENT_USER, zoek dan onder HKEY_CLASSES_ROOT:

Klik op het plusje voor HKEY_CLASSES_ROOT
Klik op het plusje voor Software
Klik op het plusje voor Microsoft
Klik op het plusje voor Installer
Klik op het plusje voor Features

Volg verder de instructies uit mijn vorige bericht.

Guus.

WinXPpro

T.a.v. Guusabc
Ergens een misverstand, denk ik!

Ik had toch niet geschreven dat INSTALLER map niet bestaat onder HKEY_CURRENT_USER, maar dat geen enkele sleutel die jij aangaf in mijn sleutels voorkwam, dus niets viel te verwijderen.

Vandaag aan de hand van jouw laatste bericht, alles nog eens opnieuw gedaan.

Onder HKEY_CURRENT_USER komt na software, microsoft en daarin staat INSTALLER met de bestanden:
assemblies, components, features en products.
Niets viel er te verwijderen, geen enkele sleutel kwam overeen.

Onder HKEY_CLASSES_ROOT komt na software, microsoft en daarin komt INSTALLER NIET VOOR!

Ik vroeg o.a. of ik herstel, als dat nog zou werken zou kunnen uitvoeren!

Ik schrik steeds als ik lees: onherstelbare fout!

Wat zouden we nu nog kunnen doen?

B.v.d. voor iedere aktie,
Gegroet,
KO

Dan had ik het even verkeerd begrepen.
Je kunt in dit geval systeemherstel proberen.

Guus.

Tja, ik wil me niet mengen/lenen voor een diskussie over een regcleanprodukt, doch zelf gebruik ik:
http://www.macecraft.com/
Kost 12 Euro, is ******* goed, en snel.
Ik ben toch van mening dat een betaald produkt veiliger is dan een gratis.

WinXPpro
T.a.v. S.M. Dingeman

Hartelijk dank voor het advies!

Heb jij misschien een oplossing om mijn bovengenoemd probleem op te lossen? Internet error 2343 om deze te verwijderen? Telkens al ik probeer te scannen krijg ik voornoemde melding, als ik probeer te verwijderen idem, ook als ik met de CD opnieuw probeer te installeren. Zenuw slopend is het. Klik ik door bij wat ik ook doe, komt de melding: een onherstelbare fout!
En...daar schrik ik erg van!
Misschien????
B.v.d. & m.v.g.
Ko

Hoi,

wat IK heb gedaan, ik had een soortgelijk probleem,:

Zoveel mogelijk software eraf (proberen) te halen,
www.ccleaner.com gedraait.
Software er weer op.
Anti spyware van microsoft gedraait, ccleaner weer laten lopen, vervolgens eerder genoemde regcleaner laten draaien.

Ik had geluk,alles was weer zoals het hoorde, maar voor mij GEEN gratis regcleaner meer!!!!!!!!

Ik ben nu op zoek naar een, niet gratis, soortgelijk produkt als ccleaner, ik zie het voortaan als riden zonder een deugdelijke verzekering, gebeurt er niks is alles goed, maar gebeurt er iets heb je weinig rechten.

SUCCESS

@ Dingeman: Ik gebruik RegCleaner en EasyCleaner (beide gratis) al heel lang en die programma's hebben nog nooit iets verwijderd waardoor problemen ontstonden.
Deze programma's bevatten wel opties waar je voorzichtig mee moet zijn, maar dat vermeld ik er altijd bij.
Zo heeft EasyCleaner de mogelijkheid dubbele bestanden op te sporen. Het vindt dan alle dubbele bestanden, waaronder systeembestanden. Als je daar geen verstand van hebt, kun je er beter afblijven.
RegCleaner toont bij opstarten een lijst met software die verwijzingen in het register heeft staan. Zit daar software tussen waarvan zeker is dat het verwijderd is, dan kunnen die registerverwijzingen ook verwijderd worden. Maar ook hier geldt (zoals ik hierboven ook schreef): als je niet heel zeker weet of zo'n item verwijderd is kun je er het best afblijven.
Ik denk dat uit die lijst iets verwijderd is wat had moeten blijven staan. :(

@ giezenjh: ik heb hier een mogelijke oplossing voor het probleem gevonden (Err2343.exe).
Download dat bestand en voer het uit.

Guus.

Laatst bewerkt:
T.a.v. Guusabc en andere helpers,

Het probleem heeft zich heel slecht opgelost,
moet wel door mijn schuld zijn, maar ik weet niet wat ik fout gedaan heb.
Gisteren nog wat gezocht en daarna tot laat in de avond gebridged, geemailed, gechat etc. en alles geen probleem behalve ""scannen"".
Computer normaal als gebruikelijk afgesloten.

Vanochtend wilde de computer NIET opstarten.
Melding: Windows kan niet goed worden gestart, onze excuses etc. etc.
In dat bericht stonden enkel uit te voeren handelingen, zoals Veilige Modus of laadt de bekende juiste configuratie , windows normaal starten en nog 2.
Alle enkele malen uitgevoerd maar kreeg steeds bovenstaande melding met het excuus.

Daarna heb ik iets fout gedaan, WindowsXPpro er overheen gedownload met het desestreuse gevolg dat alle bestanden verdwenen zijn en alles opnieuw moet worden geinstalleerd.

De sanner en printer heb ik nog niet geinstalleerd maar dat moet nu ook gewoon gaan! Wat een ellende!

Alle medewerkers heel hartelijk dank voor jullie medewerking, sorry voor de overlast!

M.v.g.
JHG

Jammer dat dat laatste voorstel reg2343 niet meer heb kunnen uitvoeren, te laat gezien!

Jammer dat het zo afgelopen is. :(
Hopelijk is na herinstallatie alles weer in orde.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan