registry probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dummie0001

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2007
na wat gezeik met pc heb ik xp opnieuw geinstalleerd. Nu start de PC echter heel traag op bios scherm etc blijven allemaal veeeeel langer staan dan normaal.
In xp geeft ie messenger service (wat is dit) de melding op het beeldscherm dat er registry problemen zijn en dat ik registry cleaner moet downloaden van key32 of key64.com.
Lijkt op virus terwijl ik nog niet op internet heb gezeten.
Iemand enig idee hoe ik het traag opstarten en de melding kan killen.

BVD

chris

Messenger service is een service waarmee je berichten over het netwerk kan versturen.
Standaard staat deze bij meerdere xp's aan na een nieuwe installatie.

Mister ERROR Safe & Co maakt daar misbruik van en gaat meteen lekker spammen.
Deze service kan je uitzetten. Dat kan je via computer beheer\services doen of via command line. De laatste is de korste weg.

Start - Uitvoeren en type

cmd - enter

type

Code:
sc stop messenger
- enter

daarna

Code:
sc config messenger start= disabled
- enter

En je zal van die meldingen geen last meer hebben.

Laatst bewerkt:
alleen nog traag

Gedaan, werkte.

Alleen het opstarten blijft zeer traag verlopen. enige tip voor diagnostische tool die ik hiervoor kan gebruiken? Er zijn eveneens wat mappen waarvan ik bepaalde bestanden (jpg) niet kan openen terwijl andere mappen wel lukt. Lijken wat errors overgebleven te zijn van systeem restore voordat ik op c: schijf heb herinstalleert.

bvd

Chris

het opstarten kan je als het goed is instellen in je bios dat ken ik ieder geval moet je maar effe kijken in je bios, als je iets verkeerd heb gedaan dat ie daarna niet goed loopt moet je hem weer op ze oude factory default zetten hoe je in je bios kom is pc opnieuw opstarten en dan staat er rechtsbovenin met een toetsverwijzing naar setup die toets druk je dan op dat moment in(pc sneller laten rebooten), en je moet je register effe herstellen gooi er een registery scan over heen zoals registery maniac.

Laatst bewerkt:
en je moet je register effe herstellen gooi er een registery scan over heen zoals registery maniac.

denk dat je registry mechanic bedoelt :D Echter voor gebruik van dit programma moet je je registreren.. Als je daar geen zin in hebt, kan je ook ccleaner downloaden, deze heeft ook een redelijk goede register scanner. :)

succes !

enige tip voor diagnostische tool die ik hiervoor kan gebruiken?

start - uitvoeren

msconfig

klik opstarten Tab..

Al het niet essentieele uitvinken.. :)

:confused:

start - uitvoeren

msconfig

klik opstarten Tab..

Al het niet essentieele uitvinken.. :)

:confused:

jammer werkte ook niet, was eigenlijk weinig niet essentieels te vinden wat nog uit kon.
Probleem begint al bij het opstartscherm van mijn moederbord met optie DEL voor biosopties. Dit duurt lang, dan de opstart via fastrakcontroller scherm e.d. Dan een soort powerdown van mijn pc (wordt spontaan rustig, geen gedraai meer van harde schijf etc) en dan is het beeldscherm zwart geworden met een flikkerende underscore. Dan na een tijdje
weer actie en verdwijnt de underscore en dan start windows op.

Heb geheugen (1 GB) onder garantie recentelijk moeten laten vervangen, was fried.
Ik heb het gevoel dat de pc bij games ietwat trager laadt. Kan dit misschien aan het geheugen liggen. (probleem met fried geheugen was dat ie in een opstartloop bleef hangen die ondoorbrekelijk was)

any help is welcome.

Heb je voordat je XP opnieuw installeerde de partities wel eerst verwijderd en de harddisk opnieuw geformatteerd??
Ik denk het niet...

Heb je voordat je XP opnieuw installeerde de partities wel eerst verwijderd en de harddisk opnieuw geformatteerd??
Ik denk het niet...

:D toch wel, ik ben geen expert maar format both times (geen quick format dus). Dus eerst verwijderen, dan aanmaken (wilde sowieso partitie verdeling wijzigen) en dan format.
winxp nu 2x geinstalleerd dus, desondanks geen succes. Bios ook al eens gereset.
Ik realiseer me dat het dan naw hardwarematig moet zijn. Enig idee?

thanks

Dan zou ik beginnen met de chipset-drivers te installeren

heb het eerst nog een tijdje aangekeken maar het frusteert me enorm.
PC deed het goed, nu is het opstarten :(

chipsetdrivers zijn ok.
Probleem speelde ook al direct na crash van pc en vervanginging geheugen.
2 reinstalls van xp sluit in principe een softwarefout uit, zeker omdat pc vorheen goed draaide met idem drivers.

Iemand anders een tip? Terugbrengen naar shop voor meer sloopwerk zie ik niet zitten

bvd

dummie

mmm, wat gevonden
kheb 1 harde schijf, 200 gb, 2 partities.
Diagnose programma leverancier laten lopen, schijf is ok.
c: partitie is volgens mij ok volgens verdere scans met windows xp.
d: laat echter wat vreemds zien. 137gb groot, echter maar 1 map met games, 29 gb groot maar volgens info van eigenschappen is er 95 gb reeds gebruikt?
Na eerste scan met win liet juiste verdeling zien, tweede scan zette hem weer terug naar dit getal. Op deze partitie (geformateerd) is een backup (alleen files, geen os) gezet van een de eerder gecrashte c: partititie. Heb wel alles nu gewist maar afwijking in gebruikt vs daadwerkelijk gebruikt blijft?
Is dit de reden dat PC mogelijk te traag opstart?

BVD

dummie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan