Registry probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

bn2vs

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Hey,

Ik vermoed dat ik met een registry probleem zit op mijn x64 win 7 ultimate.

Opties van verschillende programma's worden niet opgeslaan als ik ze verander (7zip, openoffice en andere).

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Cheers

Wat is er niet duidelijk aan mijn beschrijving? Ik heb gepost wat ik zelf kan afleiden uit hoe windows failt. Als je daaruit nix kan opmaken, net zoals ik, kan je me dus duidelijk niet helpen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Krijg je foutmeldingen? Wat heb je al geprobeerd? Om maar een paar verduidelijkingen op te noemen.

[edit]Bericht dat onder mijn bericht stond verwijderd.[/edit]

Laatst bewerkt:
Ik krijg geen foutmeldingen. Ik weet niet wat er gaande is en heb geen random oplossingen uitgeprobeert.

Als ik je goed begrijp gaat het om gebruikers-instellingen, dus alleen instellingen die voor jouw gebruikersnaam van toepassing zijn.

Eerste wat je kunt proberen is een nieuwe Windows-gebruikersnaam maken en daarop inloggen en kijken of het probleem daar ook is. Indien niet, dan is de kans inderdaad aanwezig dat in je 'normale' account er iets niet klopt in de beveiligings-instellingen van de registry.

Is het probleem hetzelfde bij die nieuwe gebruikersnaam dan kan het zijn dat het probleem 'breder' is (oftewel: Dat de hele HKEY_USERS registry-boom voorzien is van 'foute' beveiligingsinstellingen).

Andere oorzaken kunnen zijn: Monitor-software die wijzigingen tegenhouden (vooral in de sfeer van anti-virus/anti-malware) danwel dat je JUIST virussen of andere malware op je systeem hebt.

Succes,

Tijs.

Ik zal eens proberen via een andere account en zien of dat werkt :)

Ik heb Kaspersky Internet Security, en ben er redelijk zeker van dat die geen problemen veroorzaakt en dat ik geen virusen heb.

Hoe kan ik problemen met het registry oplossen voor in het geval dat de oplossing van een andere account niet werkt?

Dan wordt het tijd om de registry- en andere permissies terug te zetten naar standaard.

hier staat hoe dat gedaan kan worden (werkt ook voor Vista en W7). Evt. kun je de acties m.b.t. de rechten op de mappen/bestanden %SystemDrive%\... en %windir%\... achterwege laten (regels 5 en 6 van het te maken batch-bestand).
Niet vergeten om op het gemaakte batch-bestand te rechtsklikken en te kiezen voor "Als Administrator uitvoeren" nadat de resource kit tool is geïnstalleerd.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan