RegSvr32 error

Status
Niet open voor verdere reacties.

ravin1993

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2016
Berichten
7
Ik kreeg net opeens deze error na het opstarten van mijn laptop, ik heb geen idee wat het betekend.
Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt !

Untitled.jpg
 
Hoi,

"Invalid or corrupt rslib.dll registry entry."
"Virus or malware infection which has corrupted the rslib.dll file."
"Windows Software Developer hardware failure, such as a bad hard drive, which has corrupted the rslib.dll file."
"Another program overwrote the required version of rslib.dll."
"Another program maliciously or mistakenly deleted the rslib.dll file."
"Another program uninstalled the rslib.dll file."
Recent een nieuw programma geïnstalleerd of juist gedeïnstalleerd?
Laat je virussoftware eens uitgebreid scannen of scan eens met Mbam (zie mijn handtekening).
Kijk hier (Eng) ook even, +/- op de helft v.d. site onder de kop "How To Fix REGSVR32.DLL Errors".
Caution: We do not recommend downloading REGSVR32.DLL from "DLL download" sites.

Persoonlijk denk ik, gezien je vorige thread, http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/901387-High-disk-usage dat je je het beste kunt richten op virussen e/o malware e.d.
 
Laatst bewerkt:
Laatste dat ik erop heb gezet was de Intel Driver update utility 2.6. Toen ik de graphics driver had geinstalleerd kreeg ik een zwart scherm, en sinds dien na het opstarten krijg ik de melding.

Het probleem van mijn vorige thread is opgelost door middel van een nieuwe hardeschijf. Bleek dat er problemen waren met mijn hardeschijf. Door de programma CrystalDiskInfo Portable heb ik ontdenkt dat er wat mis was ermee.

Hoe kom ik nu van mijn huidige probleem af haha?

Ik heb ook met mijn Avast en Mbam gescanned, niks raars gevonden.
 
Laatst bewerkt:
De melding lijkt me 0,0% gerelateerd aan Intel Driver Update Utility maar aan verwijderde software die aanroepen van het een of ander hebben laten staan bij verwijdering. Overigens kan dat ook malware/spyware/adware zijn geweest die je anti-virus/anti-spyware/anti-adware programmatuur heeft verwijderd maar waar de aanroep van is achtergebleven.
Gegeven dat rslibs.dll nergens te vinden is op Internet zal het wel malware/spyware/adware zijn geweest die ondertussen verwijderd is, meest waarschijnlijk spyware of adware.

Doe het volgende:
Download Autoruns.exe en daarna te rechtsklikken op Autoruns.exe en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren". Zoek (nadat het scannen klaar is) met Ctrl-F in het tabblad Everything naar rslibs.dll (evt. naar puur rslibs) en vink het overal af waar het wordt genoemd. [Tip: Met de F3 toets herhaal je het zoeken naar de eerder gegeven zoekstring.]
Herstart daarna de computer en kijk of de melding wegblijft.

Tijs.
 
Thijs, heel erg bedankt!
ik heb geen idee wat ik net heb gedaan, maar ik krijg de melding niet meer !
Laatste programma dat ik heb weggehaald was asus smart gesture denk ik.

Bedankt :thumb:
 
Tot je dienst.

Voor je beeldvorming: Met AutoRuns kun je nakijken wat er allemaal automatisch met je Windows (mee) opgestart wordt (+ nog een paar andere dingen ook).

Blijkbaar werd (zoals ik al vermoedde) automatisch een bestand aangeroepen (dat rslibs.dll) bij het opstarten van Windows, maar dat bestand bestond ondertussen niet (meer) op je computer, dus genereerde de foutmelding die je liet zien in je startposting. Via AutoRuns heb je de aanroepen van dat rslibs.dll opgespoord en uitgevinkt (en dus uitgeschakeld), dus vandaar dat de foutmelding nu niet (meer) optreedt.

Graag nog even deze vraag als opgelost aangeven, ajb. Kun je doen door
In te loggen op het forum, deze vraag te openen en daarna daarna te klikken op "Zet vraag opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze vraag [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.] of dezelfde optie rechts onder posting #1 van deze vraag.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan