Regtool verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorien7

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2002
Een vriend heeft mij geadviseerd Regtool te installeren. Hij is er zelf enthousiast over en zegt dat het programma ervoor zorgt dat de pc schoon blijft en sneller werkt. Van dat sneller werken merk ik niets, hij is eerder langzamer geworden. Op internet lees ik ook weinig positiefs over Regtool en ik wil van dit programma af. Nu heb ik ooit een ander programma verwijderd, maar daarbij verloor ik ook alle bestanden, programma's en mail die na installatie van dat programma op de pc gezet waren.
Is iemand op de hoogte van het gedrag van Regtool bij verwijdering? Gaat alleen Regtool weg of raak ik ook andere bestanden kwijt? En ik lees ook op internet dat het zo moeilijk te verwijderen is. Heeft iemand een advies?

Wat een ellende hè, kom je er dan nooit meer vanaf?

Jawel, soms wel moeilijk, maar het kan! Een verwijderprogramma is wel te gebruiken als je het van een vertrouwde website kunt downloaden, bijvoorbeeld bij bekende MBAM en virusbestrijders als Panda Security, Avast, AVG, McAfee, Symantec en dergelijke.

1 : Download MBAM

2 : Doe een volledige scan!

Mocht ondanks alles RegTool toch nog opdoemen, dan rest alleen nog het handmatig verwijderen van de software.

1. Sluit de in werkingzijnde processen af.

Start Taakbeheer (Ctrl+Alt+Del) en klik op Processen, klik op Procesnaam om de lijst te sorteren.

Selecteer het proces regtool.exe en klik op Proces beëindigen. Herhaal deze handeling voor regtool5.dll, RegTool.lnk en cmdagent.exe

2. Verwijder in Program Files de map RegTool.

Start Windows Verkenner (Windows toets+e) blader naar c:\Program Files\RegTool en verwijder de complete map.

3. Verwijder de registersleutels.

Let op! Onjuist gebruik van de Register-editor kan ernstige problemen veroorzaken, het gebruik daarvan is dan ook voor eigen risico!

Ga naar Start, Uitvoeren (Windows toets+r) en type regedit [Enter]

Blader naar de onderstaande sleutels en verwijder ze.

HKEY_CURRENT_USER\Software\RegTool
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run “RegTool”

4. Restanten verwijderen

Start Zoeken (Windows toets+f)

Ga naar Extra, Mapopties... en klik Weergave, markeer de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven en klik OK

Klik Alle bestanden en mappen, laat de computer zoeken naar de volgende bestanden: regtool.exe - regtool5.dll - RegTool.lnk en verwijder die als ze gevonden worden.

-----------------------
http://www.omewil.nl/artikelen/malware.html

Als het lukt, verdwijnt dan alleen Regtool? Ik ben een beetje huiverig omdat ik ooit 3 maanden bestanden, programma's en mail ben kwijtgeraakt bij het verwijderen van een programma, dat bedoeld was om niets kwijt te raken.

Mag ik het nog een keertje vragen? Is er iemand die weet of je met het verwijderen van het programma alleen dit programma verwijdert, of dat er allerlei bestanden ook weg gaan?

aleen virusen worden weg gegooit :)

Dus ook dat programma voor de rest zal hij alles aleen controleren op viruse ;)

Dorien je wilt naar ik snap een prog dat tools kan verwijderen zonder andere bestanden aan te tasten....welnu

Ik volg mijn leidraad (nucia forums) en ik adviseer om regtool weg te gooien; als regtool een uninstall mogelijkheid heeft gebruik je die - dat haalt alles van regtool weg zonder andere bestanden aan te tasten.
Ipv regtool kun je crapcleaner installeren - http://www.filehippo.com/download_ccleaner/ -
crapcleaner schoont je dagelijkse pc gebruik op - schoont ook je register op en heeft als mooie mogelijkheid dat ie progs kan deinstallen (onder het kopje gereedschap). Ik gebruik het al jaren

Laatst bewerkt:
hoe verwijderen?

Zoals al beschreven hier bij de antwoorden, Dorien7, is het verwijderen d.m.v. werken in het register bewerkelijk en inderdaad behoorlijk riskant. Ik heb slechts 3 weetjes:
  1. ik citeer je zin: ...maar daarbij verloor ik ook alle bestanden, programma's en mail die na installatie van dat programma op de pc gezet waren Hmm, ik kan dat alleen als volgt begrijpen: je hebt waarschijnlijk "systeemherstel" van windows gebruikt en als je het installatiemoment hebt aangevinkt vlak vóór de installatie van regtool, ben je inderdaad alles kwijt wat erna ook nog aan nuttigs geïnstalleerd werd. Mijn besluit al jaren: het heeft weinig zin veel systeemherstelpunten te behouden. Systeemherstel (via help en ondersteuning) is duidelijk iets voor beginners of alleen nuttig bij onmiddellijke reactie na een download die verkeerd of niet naar verwachting of voldoening uitpakt èn vooral als het om een storing gaat waarvan je de naam niet kent na een actie die je je nog wel herinnert. En dan nog zou ik eerder verwijderen via Configuratiescherm/Software. (Oesj, ik werk wel nog met XP).
  2. ik kwam hier op helpmij met het zoekwoord RegTool nadat ik uit nieuwsgierigheid dat getipte programma MBAM had doen werken. Wel het werkt goed en mijn systeem was schoon behalve dus die RegTool. En dat heeft MBAM correct verwijderd. MBAM lijkt zo'n programma dat zoekt naar favoriete vijanden: toch gek dat het "snelle scan"-resultaat enkel een 8 'sleutels' waren allemaal ivm die RegTool. Ben benieuwd of je gelijk hebt met het nu sneller pc'en na verwijdering: dat ding had ik niet opgemerkt en het stond al zo'n jaar op mijn pc. Ik behoud het als extra verwijdertool.
  3. mijn methode om te verwijderen (naast ccleaner dat hier ook getipt is) is nu Revo Uninstaller! Dat gratis programma volgt de officiële weg zoals bij het verwijderen via Configuratiescherm/Software èn verwijdert daarna alle sporen ervan in het register (waarbij je "de diepte" zelf bepaalt). Dit is pas echt een prima geruststellende tool.
Nou, succes ermee.:thumb:

Laatst bewerkt:
@dartelaar

Ik bedoel niet systeemherstel, daarmee kun je inderdaad het een en ander kwijtraken. Het programma waar ik zoveel problemen door kreeg was PC Inspector, ik heb dat destijds op een HCCbeurs gekocht. Het werd gedemonstreerd en leek heel goed te werken. Maar toen ik het op mijn pc had geïnstalleerd ging het te pas en te onpas mijn pc scannen en dat duurde dan 4 à 5 uur. Als er een scan was gestart kon je helemaal niets doen om het te stoppen, ik heb zelfs geprobeerd de pc gewoon af te zetten door de stroom eraf te halen, maar als ik hem dan weer aanzette begon de hele scan opnieuw. Ik heb toen via software in het configuratiescherm het programma verwijderd en toen ontdekte ik wat niemand mij verteld had en wat ook nergens te vinden was: pc inspector was gewoon een soort betaald systeemherstelprogramma, het nam alles mee wat ik sinds de installatie op de pc had gezet, zelfs de mail verdween.

Ik heb Regtool nog steeds niet verwijderd. Ik heb er ook niet veel last meer van, want ik heb het scannen uitgezet. Er komt wel elke keer bij opstarten van de pc een venstertje waarin gevraagd wordt of ik het programma wil kopen. Met klikken op nee verdwijnt dat.

... PC Inspector, ik heb dat destijds op een HCCbeurs gekocht. Het werd gedemonstreerd en leek heel goed te werken. Maar toen ik het op mijn pc had geïnstalleerd ging het te pas en te onpas mijn pc scannen en dat duurde dan 4 à 5 uur. ... zelfs de mail verdween.

Ik heb Regtool nog steeds niet verwijderd. Ik heb er ook niet veel last meer van ...

• Ach ja, zulke programma's doorzie je toch wel na enkele maanden internet-ervaring en eventueel een crash en herinstallatie. Van die programma's die beloven je systeem schoon te maken, vooral je register, en uit nieuwsgierigheid test je het uit. Ze komen dan met rond de 500 dingen die zouden moeten verwijderd of aangepakt worden.
  • Over mail: ik gebruik al enkele jaren gmail (en ervoor yahoomail), een webmail dus. Het grote voordeel is dat je bij een crash niks kwijt bent van belangrijke mails zoals die met financiële of registratiegegevens. Ik heb het gedoe met mails binnentrekken op mijn pc allang opgegeven, zgn. POPmail. En het andere, naast POP nl. IMAP vind ik helemààl te tijdrovend: persoonlijk vind ik dat synchroniseren tussen je pc en het web echt niet interessant... liever dubbels vinden dan helemaal geen spoor meer. OP den duur ben je meer met selecteren, spam, waarderen enz. bezig dan met de communicatie waar het tenslotte om gaat. Echt belangrijke mails zou ik nog wel es durven kopiëren in een documentje, omdat je dan de map kent, waar die kopie staat en dat je die voor 't formatteren van C:\ kunt verplaatsen naar een externe HD (ik doe dat met Knoppix als mijn Windows niet meer kan booten!). Maar het soort mappen waar Outlook (Express) en Thunderbird mee werken zijn niet op die manier te redden. Na herinstallatie zijn hun mappen helemaal nieuw en kon ik nooit of moeilijk met veel gedoe oude berichten als inhoud naar die nieuwe mappen verplaatsen (via de Verkenner) en dus leesbaar maken: andere (automatisch toegewezen) toegangscodes.
  • Over RegTool: ik zou je toch die Revo Uninstaller warm aanbevelen hoor. Je hebt als geregistreerde hier op helpmij sedert 2002 meer ervaring dan ik! Het is niet agressief en gratis. Het doet dus iets meer dan verwijderen via CCleaner of Conf.scherm/software... het zoekt alle ernaar verwijzende registerwaarden, toont ze in een overzicht en dan beslis je nog zelf of je ze weg wilt of niet. Maar het begint zoals bij CCleaner met een overzicht van alle aanwezige software: als RegTool er niet zou tussen staan om aan te vinken en te verwijderen, zou ik het programma al verlaten natuurlijk. Ik verwees vorige keer met "Ik behoud het als extra verwijdertool." natuurlijk naar MBAM (en niet naar RegTool dat door MBAM verwijderd is).

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan