reguliere expressie

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker35

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2008
Hallo, ik ben een beetje bezig met een reguliere expressie. Alleen het werkt niet naar behoren.

wat doe ik fout?

PHP:
$rstr = ereg_replace("/[1-8][[:space:]]?[e]?[[:space:]][uur][[:space:]]?[\:]/", "||", $rstr);

een string te exploden, daarvoor moet "8e uur:" of iets dergelijks (de 8 schooluren op een dag) vervangen worden door || of iets anders, wat makkelijk valt te exploden.

ondertussen een andere manier voor gevonden.

nog wel een andere vraag, hoe haal ik met php alle html objecten weg?
dus alles tussen < en >

Heb nu dit...:

PHP:
$rstr = preg_replace("\<[A-Za-z0-9._=\-]+\>", "", $rstr);

die haalt <b> enzo keurig weg, maar table, td en tr niet.

Laatst bewerkt:
Blijkbaar neem je advies uit een andere thread ook niet in beschouwing aangezien je hier weer ereg_replace gebruikt.

Maar waarom wil je alle tags verwijderen en dan wel de < en > bewaren? Wat voor logica mag daar wel niet achter zitten.

HTML verwijderen doe je gemakkelijk door strip_tags() te gebruiken.

sorry.., het is echt niet om je boos te maken tha devil. maar ze gebruikten het in alle tutorials die ik heb gelezen.

dat wil ik niet.., sorry voor de slechte vraagstelling.

bedankt voor die laaste opmering, scheelt weer veel werk.

onderwerp is opgelost!

overigens heb ik heel veel bewondering en respect voor alles wat je weet, volgens mij mag dat welleens gezegd worden.

Boos zal ik niet gauw worden, het is alleen zo zonde wanneer je tijd in mensen hun vragen steekt en er dan achterkomt dat er niets (weinig) mee wordt gedaan.

Ondanks dat ik aardig wat weet leer ik ook genoeg, helemaal de laatste tijd aangezien het aantal vaste bezoekers binnen deze sectie gestegen is. Kennisdeling is nooit verkeerd ;)

hoe bedoel je vaste bezoekers? ik zit hier nog maar sinds maart, maar dan bedoel je mensen die regelmatig blijven kijken/vragen stellen?

Mensen die regelmatig vragen beantwoorden :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan