reinigen printkop Canon IP4200

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobMan

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2007
Ik wil de printkop van mijn Canon IP4200 handmatig reinigen omdat de functie in het stuurprogramma niet helpt.
Ik heb op internet al verschillende adviezen gevonden maar ik weet niet precies welke te volgen. Het gaat van de printkop voor 24 uur op een stapeltje keukenpapier doordrenkt met gedestilleerd water leggen tot de prinktkop in een klein laagje gedestilleerd water leggen en dat afdrogen met een pluisvrij doekje.
Maar heeft iemand al ervaring met dit?

BVD

Beste Robman,

Een manier om de printkop goed te reinigen is de volgende: doe een druppel op de bovenkant van de printkop waar de inktpatronen op rusten (de metalen ronde filters) van wat alcohol (70 %, mag ook isopropylalcohol zijn) of printkopreiniger (bij de refillwinkel) en laat het absorberen, doe dit 3x achter elkaar. Nadien pak je een spraybus met perslucht en blaas je een paar keer een krachtige stoot lucht op de filter. Onderaan de printkop wel leggen op meerdere vellen keukenpapier, want er komt een boel viezigheid eruit. Nadien de printkop onderaan voorzichtig droogdeppen, nooit wrijven !

Leg de printkop terug in de printer met de patronen erop en laat de printer een diepe reiniging uitvoeren (althans enkel voor de verstopte kleur natuurlijk) om de inkt door de kanaaltjes te persen. Nadien moet alles weer perfect werken, zoniet herhaal dit nogmaals.

geprobeert

tnx voor de uitleg, werkte prima na de 2de keer!
de eerste keer iets te vluchtig bezig geweest, het is nl. belangrijk om de alcohol eerst helemaal te laten absorberen
en heb wel i.pv. een spraybus een normale luchtpomp gebruikt.

Oudere topics kunnen met rust gelaten worden. Tijd voor een slotje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan