reinigings-cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

margotf5

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2004
Hallo,
Mijn c.d. speler leest de opdrachten niet meer en ik ben nu op zoek naaar een reinigings-cd, ik heb overal gezocht en gevraagd maar nog steeds niets gevonden.
Heeft iemand een suggestie waar ik zo'n ding kan kopen?
Alvast bedankt,
Margot.:thumb:

Bij Conrad even zoeken naar "reinigings-CD"

Laatst bewerkt:
Hmz :confused: Mij leek zo'n CD ook wel handig en heb zelf toen ook effe op Conrad.nl gezocht, vond er een , kdacht, 7 euro, valt mee. Dus ik ga naar de shop, en wat blijkt..... is ie uiteindelijk 21 euro!!!

Subtotaal 7.95 EUR

Porto 3.40 EUR

Handlingskosten 1,90 EUR

Verzekering (0,55 Euro) 0.55 EUR

Toeslag voor te lage bestelwaarde 8.00 EUR

Absurd!

Ben nu even op andere sites aan het neuzen want 21 euro voor 1 cd'tje vind ik toch iets te veel.:rolleyes:

Informatique is dan toch nog 10 euro goedkoper :thumb:

Laatst bewerkt:
Mycom in Amsterdam zal dat ook wel verkopen of een goede cd winkel.

Hallo

Bedankt voor de reacties reinigings-CD. Ben al dagen op zoek, ik heb nu met RAF gebeld en die raden het ten sterkste af. Zo'n c.d. kan veel schade opleveren volgens hen.
Margot:(

:8-0: Waarom zou zo'n CD schade toebrengen, hebben ze dat ook gezegd?

hallo

Ze zeiden dat de cd door een borsteltje dingen kan beschadigen, dat hij ontzettend snel draai en daardoor het vuil niet kan verwijderen maar als het ware binnenin rondslingert.
Het borsteltje kan ook schade toebrengen aan het oog, kortom ze raden het ten zeerste af.
Margot.:rolleyes:

Hallo

Echt schade toebrengen , zal /kan deze waarschijnlijk niet , maar of deze aankoop ook het sop v/d kolen waard is , is een andere zaak.........

Dergelijke "reinigings c.d.'s." , bevatten een minuscuul borsteltje , dat de smurrie/stof een ietsje open smeert .....

De meeste evidente , en .. goedkoopste oplossing , is deze manueel te reinigen , d.m.v. "eau de cologne " , en een "oorstokje" .

Jammerlijk genoeg , dient de betrokken "lezer" te worden geopend , wat eventueel garantieverlies inhoudt ....

P.s. : V/d volledigheid v/h verhaal ..... de hedendaagse leesoptieken , zijn gemaakt uit "plastic" , wat uiteraard heel gevoelig is voor krassen ....

Peter

Lens reinigen

de beste manier om de CD lens ( of fototoestellens, of koppen van de video ...) is nog altijd isopropanol. In mooi Nederlands Isopropylalcohol. Verkrijgbaar bij drogist, is goedkoop en tast niks aan. je kan er zelfs je goeie ouwe fotonegatieven mee afwassen.
Nadeel : zoals gezegd moet je uw CD ff openmaken. Maar als je wat voorzichtig bent levert dat geen noemenswaardige problemen op. Let wel op de eventuele waarborg die dan vervalt !!
Reinigingscd's zijn zowat overal verkrijgbaar, zelfs in de supermarkt.

Hartelijk bedankt voor de hulp maar ik durf zelf mijn c.d. speler niet te openen. Het is radio/c.d. speler en casettedeck ineen.Mijn garantie is al verlopen dus dat is geen probleem.
Wat de c.d.reiniger betreft, ik heb overal gekeken en naartoe gebeld maar tot nu toe nog niets gevonden, helaas.
Gr. Margot.:confused:

Hallo,
Mijn probleem is dus niet opgelost, ik heb nog steeds geen reinigings-cd gevonden heb ( al dan niet goed werkend) en durf het dus niet aan om zelf die desk te openen. Ik sta nog steeds open voor suggesties.
Margot,

Zoals reeds gezegd, een reinigings cd is slechts een tijdelijke oplossing, het vuil wordt hierdoor niet echt goed verwijderd (het werkt dus wel) de 'schade' die zo'n cd zou veroorzaken ben ik nog nooit tegengekomen.
Voor een goed resultaat is het openmaken van het apparaat bijna onvermijdelijk. Heb je in je omgeving niemand die dat klusje voor je zou kunnen klaren??

Hallo

Bedankt voor je reactie.
Helaas heb ik niemand in mijn omgeving die ervaring heeft met dit soort dingen. De enige die het evt. zou kunnen doen is een half jaar naar het buitenland, helaas.
Zelf durf ik het dus echt niet. Ik ga toch maar op zoek naar zo'n reinigings-cd..

Gr. Margot.

Margot,

Ik heb ooit bij de Hema eens een keer zo'n reinigings cd gehaald. Op de verpakking staat CD-Rom lensreiniger en zit in een donkerblauwe verpakking.

Of ze momenteel nog leverbaar zijn weet ik niet, heb hem zelf namelijk al een paar jaartjes ! :rolleyes:

Remy

Ik heb even bij HEMA.nl gekeken maar niets gevonden.
Ik sukkel nog maar even verder.
Bedankt,
Margot.

Zoals ik al zei, ik heb hem al een tijdje. Maar misschien ligt ie in de winkel nog ergens verborgen in een vakje !!:p Je zou er anders in de winkel zelf naar kunnen vragen !

Suuk6,

Remy

Bedankt voor je reactie. Ik weet dat zo'n ding ook bij Mediamarkt te koop is. Ik ga op pad en hoop dat het helpt.
Gr.
Margot.

Ik heb inmiddels bij mediamarkt een reinigings-cd gekocht. Hij kostte € 7,99 maar helaas, het is niet de oplossing want de c.d. speler doet het nog steeds niet. Ik geeft het op en koop een nieuwe.
Margot.:o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan