reinstaleren van windows xp home edtion

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerfrank

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2005
Berichten
176
ik sta op het punt om windows xp over nieuw te installeren.ik kom er achter dat ik de bijbehoorende cd-Rom kwijt ben. mijn Zus heeft een windows xp cd van het zelfde merk computer.. kan ik deze gebruiken op mijn pc


het is wel een windows xp media center edtion 2005 versie

alvast bedankt,

frank
 
op zich maakt niet uit van wie je de cd gebruikt(buren vrienden opa en oma:))

als je maar je eigen key hebt

maar zei heeft media en dat wil jij niet?
 
reinstalatie

dit maakt mij verder niets uit.

maar kan ik mijn eigen key gebruiken op deze cd?


je bedoelt toch de product key?
 
Laatst bewerkt:
product key ja

nu begin ik ff te twijfelen of jou key gekoppelt is aan een gewoon xp ipv die media

wellicht iemand anders die weet?

ps en een xp lenen van buren?
dat werkt zowieso
 
ik was al aan het zoeken ja

en wellicht is er nog iemand anders op dit forum die weet
 
Als het een gewone XP cd is maakt het helemaal niets uit,maar waarschijnlijk is het een recovery cd?

Ingeval van het laatste,dan wordt het geen "herinstallatie" of nieuwe installatie,maar wordt de PC terug gezet naar de fabrieksinstellingen,als bij aankoop.

Greetz
 
reïnstallatie

De cd is oranje kleurig. Er staat op: dvd voor het opnieuw installeren van windows xp mediacenter versie 2005. Het is ingepakt. Er staat begin hier installatie handleiding voor windows xp mediacenter 2005, en dan staat er alleen voor levering bij nieuwe dell pc's.
Aan de zijkant staat uitsluitend voor distributie met een nieuwe computer.

Gr. Frank
 
en volgens mij gaat het niet lukken een andere versie.

wel dus xp maar niet media

kan me wel voorstelling bij maken aangezien er veel verschillende windows versies zijn en dan zou je met een xp key bijv vista kunnen zetten.


maar nogmaals geen buren met xp of vrienden?

dat gaat zeker goed
 
,

Moet de installatie-cd van Dell zijn omdat ik over een Dell computer beschik of mag het ook een ander merk zijn?
 
Dell computer beschikken over het algemeen ook over een "recovery cd" en geen gewone XP installatie cd.

Met zo'n recovery cd zet je bestanden terug van de hardeschijf,deze staan zelfs soms op een verborgen partitie.

Je hebt kans dat hierdoor een "gewone" XP cd gewijgerd wordt.

Kijk eens op de cd\dvd van je zuster,of daar een i386 map op staat,of een map van zo'n 525MB groot,waat het bestand WINNT32.EXE of WINNT.EXE in staat.

Met een dergelijke map is het mogelijk een XP installatie cd te brouwen.

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan