Beste,
Ik heb een blad waarop ik wil calculeren wat iets kost.
Nu heb ik een tabblad met grondstoffen en een blad waar ik een recept kan invoeren.
Met vertikaal zoeken zoekt hij op wat iets kost per kilo of per stuk in tabblad "grondstof"
In kolom E staat de prijs en in kolom H staat of het per kg,st of lt is.
Nu zou ik graag willen dat er een som gemaakt kan worden die kijkt of het per stuk uitgerekend moet worden of per kilo.
bv.
100 gr x € 3.38 (kg prijs) = € 0.34
Als ik nu 1 x € 2.38 (st prijs) invoer krijg ik €0.00 te zien en daar wil ik dan € 2.38 zien.
De recept regels zijn uiteraard niet altijd het zelfde vandaar dat in de zelfde regel de ene keer iets per kilo is en de andere keer per stuk.
Hoop dat het voorbeeld het wat duidelijker maakt.
Kan hier een som voor gemaakt worden op de een of andere manier ??
Hoop dat iemand me kan helpen hiermee.
Bekijk bijlage reken hulp2.xlsx
Ik heb een blad waarop ik wil calculeren wat iets kost.
Nu heb ik een tabblad met grondstoffen en een blad waar ik een recept kan invoeren.
Met vertikaal zoeken zoekt hij op wat iets kost per kilo of per stuk in tabblad "grondstof"
In kolom E staat de prijs en in kolom H staat of het per kg,st of lt is.
Nu zou ik graag willen dat er een som gemaakt kan worden die kijkt of het per stuk uitgerekend moet worden of per kilo.
bv.
100 gr x € 3.38 (kg prijs) = € 0.34
Als ik nu 1 x € 2.38 (st prijs) invoer krijg ik €0.00 te zien en daar wil ik dan € 2.38 zien.
De recept regels zijn uiteraard niet altijd het zelfde vandaar dat in de zelfde regel de ene keer iets per kilo is en de andere keer per stuk.
Hoop dat het voorbeeld het wat duidelijker maakt.
Kan hier een som voor gemaakt worden op de een of andere manier ??
Hoop dat iemand me kan helpen hiermee.
Bekijk bijlage reken hulp2.xlsx
Laatst bewerkt: