• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Reken met datum en weken

Status
Niet open voor verdere reacties.

josdebrouwer

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2012
Allen,

Ik zoek een formule die zegt hoeveel ik mag bestellen op basis van aantal weken.

in mijn voorbeeld hoop ik dat alles duidelijk is.

alvast mijn dank.

Bijlagen

Zo kun je dat berekenen maar zonder iets meer info zal ik u niet verder kunnen helpen:
Code:
=SOM(INDIRECT("C" & VERGELIJKEN(H10;A:A;0)+$I10 & ":C" &VERGELIJKEN(H10;A:A;0)+ ($J10-1)+$I10))

Bijlagen

Laatst bewerkt:
zal proberen om meer info te geven.
de lijst met prognose kolom a,b,en c is altijd vanaf vandaag tot een jaar voorruit.
de lijst geeft wel een datum (elke zaterdag van de week), maar geen weken aan.
ik geef aan waneer er iets binnen moet komen bv in week 10.
Als het in week 10 binnen moet komt en ik mag bv 13 weken bij bestellen dan is dat t/m week 23.
Dan tel ik alles op t/m week 23 min huidig voorraad en dat mag ik bestellen (huidige voorraad zit niet in het voorbeeld, gaat om de som hoeveel ik mag bestellen)
hoop dat het een beetje duidelijker is.

Nu had ik toch graag dat je in mijn bestand aan wil geven wat er misloopt.

Schrijf de uitleg er maar bij in het bestand.

Want het is toch wel onduidelijk wat er precies moet samengeteld worden.

Bijlagen

Ik snap er niks van.

artikel Voorraad Leveren in week aantal weken dat ik mag bestellen
101010 200 3 6

Geef eens de waarde aan die zou moeten komen in L10.

L10 moet zijn 3.550

C2:C12 = 3.750 min voorraad 200 = 3.550

deze som kan ik wel maken, maar als de lijst ververst is zie je wel meer dan 100 verschillende artikelen, artikel 101010 hoeft dan niet meer het eerste artikel in de lijst te zijn, zou handig zijn als de formule dan nog zou werken.

Ik moet toch echt weten waarom je telt vanaf C2 tot en met C12.
Die artikelnummers worden toch echt meegenomen in mijn formule.

Als ik dat weet maak ik een formule die dynamisch is volgens de gegevens die je wijzigt.

Hey,
Ik tel vanaf C2 omdat dat de week is dat ik het bereken, elke week verwachten we een afnamen, ik tel dan alle afnamen per week op en haal er de voorraad van af.
dus als ik voor een klant 26 weken op voorraad mag hebben, kan ik dit zo berekenen.

de aangepast formule is perfect, die ga ik zeker gebruiken.

beide hartelijk dank voor de tijd en moeite, ben er super blij mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan