Beste,
Ik ben een poging aan het wagen om een query te maken waar ik een verkoopprijs mee kan berekenen.
Mijn database ziet er alsvolgt uit:

Ik probeer een formulier te maken voor tblOrder. In dit formulier wil ik als subformulier tblProductOrderId toevoegen om producten te berekenen voor een order.
Nu is mij verteld dat berekeningen via query's moeten. Deze wil ik nu dus gaan maken maar na veel proberen kom ik nog steeds niet goed uit. Mijn idee was om op basis van tblProductOrderId een query te maken. In deze query wilde de voorgestelde invoervelden door acces vervangen door keuzelijst met invoervak en dan de kosten in een formulier in losse velden laten terugkomen door =[cboNaam].[column](x). Daarna in het formulier ook een veld toevoegen die deze gegevens opsomt en op basis daarvan een salesprijs op te maken.
Deze aanpak heeft voor mij niet gewerkt. Heeft iemand een suggestie voor een aanpak die hier 'normaliter' voor gebruikt wordt?
Ik hoor het graag.
Mvgr,
Lodewijk
Ik ben een poging aan het wagen om een query te maken waar ik een verkoopprijs mee kan berekenen.
Mijn database ziet er alsvolgt uit:

Ik probeer een formulier te maken voor tblOrder. In dit formulier wil ik als subformulier tblProductOrderId toevoegen om producten te berekenen voor een order.
Nu is mij verteld dat berekeningen via query's moeten. Deze wil ik nu dus gaan maken maar na veel proberen kom ik nog steeds niet goed uit. Mijn idee was om op basis van tblProductOrderId een query te maken. In deze query wilde de voorgestelde invoervelden door acces vervangen door keuzelijst met invoervak en dan de kosten in een formulier in losse velden laten terugkomen door =[cboNaam].[column](x). Daarna in het formulier ook een veld toevoegen die deze gegevens opsomt en op basis daarvan een salesprijs op te maken.
Deze aanpak heeft voor mij niet gewerkt. Heeft iemand een suggestie voor een aanpak die hier 'normaliter' voor gebruikt wordt?
Ik hoor het graag.
Mvgr,
Lodewijk