• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost rekenen datum tijd veld

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

moensk

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2013
ik wil het aantal werkdagen en uren verschil weten tussen 2 cellen (datum - tijd velden)
geprobeerd via "netto.weekdagen" doch krijg het niet goed
in bijlage klein voorbeeldje gemaakt

Bijlagen

Misschien zoiets.
Code:
=NETTO.WERKDAGEN(B4;C4;H4:H6) &"  "&UUR(C4-B4)&":00"

hoe kom je aan die 5 dagen? mij lijkt dat 6 dagen en 23 uur.

excuses - het is niet 5 dagen en 23u zoals in mijn voorbeeld maar 4 werkdagen en 23u.
de waarde in de cel moet ik ook nog gebruiken later in berekeningen
2024-03-02_12-00-06.png

typisch gevalletje omdenken

gebruik de functie NETWERKDAGEN() waarbij je ook de weekenddagen kunt instellen.
maak dan van alle werkdagen een weekenddag(waarde 1) en za en zo als werkdag (waarde 0)

zo kun je de begin en eind datum/tijd van elkaar aftrekken en daarna de weekenddagen aftrekken.

=+C4-B4-NETWERKDAGEN.INTL(B4;C4;"1111100";$H$4:$H$5)

de omdraaiing van werk en weekend dagen is nodig om altijd de weekend dagen te kunnen aftrekken

Geeft dit wellicht gewenste resultaten?
Code:
=NETTO.WERKDAGEN(B4;C4;H$4:H$5)-2+(UUR(C4)>UUR(B4))&" "&TEKST(REST(C4-B4;1);"uu:mm")

typisch gevalletje omdenken
<knip>
de omdraaiing van werk en weekend dagen is nodig om altijd de weekend dagen te kunnen aftrekken

wat ik vergat te vermelden. je moet de celopmaak instellen op "d uu:mm"

voor de volledigheid ook het bestand erbij

Bijlagen

Mooi gemaakt @AlexCEL en @roeljongman.
@roeljongman Vraagje waarom staat er een plusje, is dat met een reden =+C4-B4, als ik het + weghaal dan blijft de uitkomst hetzelfde, zie het weleens vaker,

Die van Roel is net wat beter denk ik, want daar blijft het tijdnotatie. ;)

als de feestdag op de laatste dag valt (dat komt natuurlijk niet vaak voor) dan klopt het niet

kan u dat even verduidelijken waarom het dan fout zou gaan ?

2024-03-02_12-00-06.png

als die feestdag niet op 1 maar op 4 jan valt zou er 5 dagen 14u
uit moeten komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan