Rekenen in Access....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dankjewel voor de uitgebreide uitleg.

Ik begin het nog leuk te vinden ook..:):):)

En zo hoort het ook :).

ABC: IIf([CR]=0;"C";IIf([CR]<7;"B";IIf([CR]>=7;"A";"")))
De laatste iif is overbodig.

ipv van dit soort rare instructies
Code:
CR: []*[]*[] en nog wat kopiëren en plakken
kan je in het begin beter de ingebouwde builder gebruiken. (zie je ook gelijk wat voor objecten je al in de database hebt staan en ook kan je de ingebouwde functies/constanten/operators kiezen)

Waarom het onderhouden van formules/berekeningen in een query eenvoudiger is dan in een formulier ontgaat mij even. Of je opent een formulier in de bewerkmodus of je opent een query in de bewerkmodus. In wat complexere situaties is een query meestal beter maar is hier nog geen sprake van.

Ipv van dit soort rare instructies
Niks rare constructie; dat jij ‘m niet snapt wil niet zeggen dat iets raar is. Gewoon een makkelijke manier om het ‘skelet’ van een formule neer te zetten waar je vervolgens héél snel (in ieder geval een heel stuk sneller als de nogal knullig werkende functie Opbouwen) de velden mee kan aanvullen. Zonder typefouten.

Waarom het onderhouden van formules/berekeningen in een query eenvoudiger is dan in een formulier ontgaat mij even.
Gelukkig hoef ik het jou niet uit te leggen. Maar stel eens een vraag; geheid dat je antwoord krijgt.

Copy /paste werkt sneller dan een dubbelklik en is minder foutgevoelig? Maar het zal; ieder zo zijn/haar zienswijze.

Je geeft alleen maar aan dat je blijkbaar weinig met Access werkt/weinig kennis hebt van Access. In de Opbouwfunctie moet je dubbelklikken om een veldnaam te selecteren en krijg je (heel snelheidsbevorderend) de tekst «Expr» elke keer voor een gekozen optie te zien. En elke keer moet je die tekst zelf weghalen, anders doet je functie het niet. En ja, je kunt met alles fouten maken. Blijkbaar gaat bij jou het Copy+Paste regelmatig fout. Wellicht een keer een cursus volgen?

Je kan beter reageren op al jouw toezeggingen, waar je zogenaamd geen tijd voor hebt, ipv andere helpers steeds maar weer in een hoek te drukken. Dat kwartje wil bij jou blijkbaar nog steeds niet vallen! Het is en blijft jouw sectie.
Een ieder die iets anders denkt moet eerst even op de vingers getikt worden. (Heb je blijkbaar wel tijd zat voor).

In de verder o zo drukke agenda;
Voor wat moeilijkere vragen (Ik zal er nog naar kijken, Nog geen tijd voor gehad, Drukke Week, Ik kom erop terug, etc) allemaal gevleugelde uitspaken van jouw kant.
Kom met jouw expertise juist terug op de wat moeilijker vragen. Gaat toch nooit lukken want nu ben je weer op 1 van de 40 teentjes getrapt.

Svp. Niet reageren tot je alle toezeggingen beantwoord hebt.:)

Hou je bij de vraag. Of ben je nu TS aan het helpen?

Zie #2. Lezen en selectief antwoorden is ook een kunst. Maar maak er geen nachtwerk van want morgen heb je een drukke dag.;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan