rekenen in tabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rebmog

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Besturingssysteem
Windows
Office versie
Office 365
Ik heb een word-tabel, waarbij ik in de laatste kolom een veld heb geplaatst met een berekening. Hierin staat: =b2*e2. Dit werkt prima. Maar nu zou ik dit willen combineren met een IF-functie. Het moet iets worden als: =IF(c2=%,b2*e2/100,b2*e2). Ik krijg echter telkens een syntaxfout. Weet iemand wat de juiste syntax zou moeten zijn?

Rebmog

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie. Deze varianten heb ik geprobeerd, maar geen van alle is juist. De oplossingen in de link hebben betrekking op de IF in combinatie met velden. Maar c2 is geen veld maar gewoon een cel uit een tabel.

Plaats eens een voorbeeld documentje.

Je kunt niet op die manier verwijzen naar tekst in een IF formule. Die werkt alleen met getallen. Je zult het % teken moeten markeren als een Bladwijzer, en die kan je dan wèl gebruiken. Ik heb het procentteken de bladwijzernaam Proc gegeven, en de formule ziet er dan zo uit:
Code:
{IF{Proc}="%" { = b2*e2/100 } { = b2*e2 }}
De formule is gemaakt door de velden te maken met <Ctrl>+<F9>. Die zit er 4 keer in: één keer voor de IF, één keer voor Proc en twee keer voor de formule. Geen komma's of puntkommas, maar spaties om de 3 elementen te scheiden.

Bedankt voor je reactie. Lijkt me een prima oplossing, alleen kan ik het zelf nog werkend krijgen. Ik zal wel ergens iets fout doen, maar ik kan nog net ontdekken waar. Zou je daarom misschien even het voorbeeldje willen posten met de werkende formule? Alvast bedankt.

Rebmog

Geen probleem. Het is wel een Word 2003 bestandje, maar daar werkt het op krek dezelfde manier, dus dat zal geen probleem zijn. Waarschijnlijk heb je de fout bemaakt om van de complete cel C2 een bladwijzer te maken, en dan werkt de formule ook (al) niet. Je moet echt van alleen de tekst een bladwijzer maken. Om je daarbij te helpen kun je in de weergaveopties de optie <Bladwijzers> aanzetten, zodat je kunt zien waar de cursor staat als je de tekst uit de bladwijzer verwijdert of wijzigt. Zonder die instelling kun je de bladwijzer bijna niet herkennen.

Bijlagen

Ik ging inderdaad in de fout met de bladwijzer. Nu werkt het prima. Bedankt voor de hulp.

Rebmog

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan