• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rekenen in UserForm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb je nog een aantal dingen die automatisch moeten? Nu zeggen, want straks hou ik het voor gezien. Moet leuk blijven. Het is onderhand een professioneel tooltje geworden :p

Heb je nog een aantal dingen die automatisch moeten? Nu zeggen, want straks hou ik het voor gezien. Moet leuk blijven. Het is onderhand een professioneel tooltje geworden

haha begin je het een beetje zat te worden? :D

Maar volgens mij zit alles er nu wel op en aan. Ben erg beniewd naar het resultaat!

Alvast bedank voor je hulp

groet weust

Niet schrikken :evil: :cool: :shocked:

EDIT: Misschien ook leuk om een score te plaatsen... Waar dient dat eigenlijks voor?

Laatst bewerkt:
Dag Radjesh Klauke,

Allereerst mijn complimenten voor het mooie formulier!! :thumb:

Ik heb echt nog wel een paar kleine dingentjes die nog niet helemaal doen:
- als ik op “nieuwe week aanmaken” druk dan maakt hij na week 35 ook week 36 aan. Dit is allemaal wel okay. Maar als ik dan nog een keer druk om week 37 aan te maken komt er geen nieuw blad met week 37.
- Als ik op “instellingen tonen - verbergen” druk krijg ik de fout melding ‘de marco urenlijstXL Pro Final.xls’! blad Showinstellingen kan niet worden gevonden’.
- Als ik op de knop “urenlijstXl Pro” druk open het formulier. Als ik dan bijvoorbeeld week 36 selecteer moet ik eerst alle ‘clear’ knoppen in drukken voordat de uren worden uitgerekend.
- Waarom zijn er extra kolommen meegenomen in de dagen verdeling. De kolommen J/K/M/N/P/Q/S/T/V/W zijn nu verborgen. Heeft dit een reden?

Verder vind ik het helemaal geweldig hoor!

1000x bedankt

groeten weust:thumb:

- Je kunt inderdaad niet vooruit in de tijd. Kan ik wel een aparte knop voor maken als dat echt nodig is.

- In modCreateBar staat: .OnAction = "Blad ShowInstellingen" <---- woordje "Blad" verwijderen

- Je hoeft niet op Clear te klikken. Zodra je een getal in het formulier zet wordt de doortel-functie geactiveerd. (EDIT: Snap het nu... komt in orde)

- Ik heb het formulier precies zo gemaakt als in het voorbeeld dat jij me hebt gegeven. Dus ik weet ook niet waarom die kolommen waren verborgen. Wellicht had het een functie, dus ik heb er verder niet naar gekeken. Zo waren er wel meer van die dingen... :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Bedankt voor complimenten. Ik heb de link even aangepast, zodat je gelijk in de gallerie terecht komt. ;)

Uuuuuuuh...
De fouten heb ik inmiddels verwijderd en het "Clear probleem" opgelost.
Wil je nu wel of niet in de toekomst kunnen werken?
De werkbladen worden aangemaakt, waarna ze de naam van de huidige werk-week krijgen.

Je mot wel effuh voor 1700 uur reageren, want anders ben pas volgende week dinsdag aanwezig.

nee dan hoef ik niet in de toekomstte kunnen werken.

Als ik het goed begrijp kan je dus 2 weken 'bewerken'?

Nu dus week 35 en 36. En volgende week dus 36 en 37?

Als dat zo is is het goed.

Blijven je oude werk weken er trouwns wel in staan. Kan ik dus aan het eind van het jaar nog zijn wat ik in week 36 heb gedaan?

Grt weust

Geloof dat je het niet helemaal snapt. Elke werkweek kun je een nieuwe aanmaken. De vorige werkbladen blijven bestaan, omdat alles automatisch wordt opgeslagen bij het afsluiten het de WorkBook. Je kunt dus WEL terug in de tijd, maar NIET in de toekomst werken.

Dit moet hem dan zijn:
.

Laatst bewerkt:
Dag Radjesh Klauke,

Goed weekend gehad?

Ik heb je urenlijst uitvoerig getest en aan een aantal collega’s laten zien. Hij doet het echt goed. Ik heb zelf nog een aantal kleine dingetje aangepast; kolom breedtes bij het aanmaken van een nieuwe week, evenals een aantal standaard waarden.

Nou kwam een van mijn collega’s nog met een idee. Weet niet of dit kan hoor?:shocked:

 Maak van calcnr. een combobox (heb ik al gedaan) waar je het calculatie nummer kunt selecteren (laden uit een ander bestand)*
 Nou worden de projectomschrijving, plaats en klant automatisch ingevuld (lukt mij niet)
*(Wij hebben op de server een excel bestand staan waar alle projecten staan weergegeven met calculatienummer, projectomschrijving, plaats en klant. Waar ik deze gegevens vandaan wil halen)
er moet dus iets van een code komen denk ik met:
“if ComboBoxG4.Value = .range(“B11”) then ComboBoxG6.Value = .range(“D11”)”

Ik heb het zelf geprobeerd door een macro op te nemen die het betreffende bestand opent, alles selecteert, kopieert, bestand weer sluit en in de urenlijst plakt onder de sheet “klanten”.
Deze macro heb ik in een module gezet en laten ‘lopen’ in UserForm2 onder “Call modSettings.LoadCombobox”.

De module deed het na wat gepruts eigelijk wel goed, maar het formulier werd er super traag van en je krijgt de hele tijd bij het opstarten vragen om wijzigingen in het betreffende bestand op te slaan enz.:evil: Dit heb ik dus maar weer verwijderd want volgens mij is het ook mogelijk om deze gegevens zonder deze omweg te laden.

en
 Bij het selecteren van de activiteit wordt het akt.nr weergeven. Bij het selecteren van ‘engineering’ is dit nr. 30, bij het selecteren van ‘prequalificatie’ is dit nr. 31 en bij ‘calculatie’ 32.

Weet niet of je er überhaupt nog wel zin cq. tijd voor hebt, anders hoor ik graag.:)

Groet Weust.

Laatst bewerkt:
Het laden van gegevens van de server is me gelukt en werkt erg goed!

Ik weet alleen nog niet hoe ik de ComboBoxen aan elkaar koppel. Dus bij het kiezen in de combobox van het Calcnr. bijv. "12345" moet in de de textbox van Projectnaam "Kerkstraat 20" komen te staan.

iemand een idee?

groet,

weust

Das is voor een buitenstaander toch wel een lastige klus, aangezien hij/zij de interne programmatuur nietkent. Vergeet niet dat het een enorm uigebreid is programma is geworden en zeker niet in te duiken voor een beginner. Ik zal er wel eens naar kijken.

Zo te zien heb je het niet over comboboxen koppelen, maar een "simpele" zoekfuntie.

Ik kijk volgende week wel even, want ik zie dat er meer aan de hand is??
Hmm... je heb bepaalde dingen verwijderd die er stonden ter voorkoming van fouten.... Ik zal volgende week wel even op het werk het spul er bij pakken en beginnen wel even langzaam de wensen aan te passen en uit te breiden. Ik heb deze aankomende weken niet veel tijd, dus verwacht niet dat het snel is opgelost.

Laatst bewerkt:
okay is goed!!

Ik heb de volgende code gevonden:
Code:
Option Explicit

Private Sub Combo1_Click()
  If Combo1.ListIndex >= 0 Then VulCombo2
End Sub

Private Sub Combo1_Enter()
  Combo2.Clear
  List1.Clear
  Combo1.DropDown
End Sub

Private Sub Combo2_Click()
  If Combo2.ListIndex >= 0 Then VulList1
End Sub

Private Sub Combo2_Enter()
  List1.Clear
  Combo2.DropDown
End Sub

Private Sub UserForm_Activate()
  Combo1.SetFocus
End Sub

Private Sub UserForm_Initialize()
  Dim i As Integer
  Dim j As Integer
  Dim r As String
  Dim s As String

With ActiveWorkbook.Sheets(1)
    For i = 2 To .Cells(1, 1).CurrentRegion.Rows.Count
      s = .Cells(i, 1).Value
      If InStr(r, s) = 0 Then
        For j = 0 To Combo1.ListCount - 1
          If s < Combo1.List(j) Then Exit For
        Next
        Combo1.AddItem s, j
        r = r & s & "\"
      End If
    Next
  End With
  List1.SetFocus
End Sub

Private Sub VulCombo2()
  Dim i As Integer
  Dim j As Integer
  Dim s As String

Combo2.Clear
    For i = 2 To .Cells(1, 1).CurrentRegion.Rows.Count
      s = .Cells(i, 1).Value
      If s = Combo1.Text Then
        s = .Cells(i, 2).Value
        For j = 0 To Combo2.ListCount - 1
          If s < Combo2.List(j) Then Exit For
        Next
        Combo2.AddItem s, j
      End If
    Next
  End With
  Combo2.SetFocus
End Sub

Private Sub VulList1()
  Dim a() As String
  Dim i As Integer
  Dim j As Integer
  Dim m As Integer
  Dim n As Integer

m = .Cells(1, 1).CurrentRegion.Rows.Count
    n = -1
    ReDim a(3, m)
    For i = 2 To m
      If .Cells(i, 1).Value = Combo1.Text Then
        n = n + 1
        a(0, n) = .Cells(i, 3)
        a(1, n) = .Cells(i, 4)
        a(2, n) = .Cells(i, 5)
        a(3, n) = .Cells(i, 6)
      End If
    Next
  End With
  ReDim Preserve a(3, n)
  List1.Column() = a
  List1.SetFocus
End Sub

Nu wordt de eerste combobox gevuld uit kolom ‘A,A’, de tweede uit kolom ‘B,B’ en de derde uit ‘C,C’

Ik kan alleen de code nu niet vinden waar ik bijvoorbeeld de eerste combobox vul uit kolom ‘E,E’ en de tweede uit bijvoorbeeld kolom ‘Z,Z’

Groet weust

Laatst bewerkt:
Het is me allemaal al gelukt!!

Hij is nu voor ongeveer 90% af.

Ga hem de komende weken testen en de laatste aanpassingen doen.:)

Ik heb het nog erg druk. Je hebt toch bepaalde essentiele dingen eruit gehaald, waardoor straks bepaalde dingen niet meer gaan werken of inmiddels niet meer werken.

Ik heb al een verbeterde versie, die ik vandaag of morgen wel even kan uploaden. Ze staan op een andere computer waar ik nu even niet bij kan.

Ik mag ervan uit gaan dat deze versie goed is? Dan hou ik het er vanaf heden mee op en ga ik anderen helpen. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan