rekenen met acces formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henk Schepers

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Hallo,
Ik heb de volgende vraag, Ik heb een formulier op basis van ee tabel. in de tabel heb ik colommen met posttarieven. In het formulier komen deze posttarieven zichtbaar voor en heb in eigenschappen elke tariefcolom een vaste waarde gegeven. Ik heb een colom gewicht en een colom verzendkosten. er zijn 12 verschillende tarieven (12 colommen)
als ik in gewicht een getal zet moet gekeken worden welk tarief er bij hoort en in verzendkosten worden geplaatst. Ik heb een formule in eigenschappen onder bronbesturing
iif([gewicht] =20 or [gewicht] < 20;[0-20gr];0) dit werkt goed, (alhoewel ik gezien het aantal tarieven hier niet mee uitkom)
Het probleem is echter dat het gevonden bedrag uit de formule niet in het recordl wordt opgeslagen. Het wordt wel berekend maar zie het niet terug in de tabel. die blijft op 0 staan.
iemand een idee?

Lijkt mij logisch. Zo te zien heb je deze formule in een onafhankelijk tekstvak gezet. De berekening zal dan wel te voorschijn komen daar, maar niet in je tabel. Wat je kan doen is je onafhankelijk veld, na bijwerken, laten opslaan in je tabel veld. Dit kan via VBA.

Ok dat is een oplossing. maarik ben niet zo bekend met de vba code in acces. in excel kun je nog een macro opnemen en dat mis ik hierin
als het niet te vleel gevraagd is ken jij de code hiervoor?
gr Henk

Zet je tabelveld (waar de berekening moet komen) in je formulier. Bij het onafhankelijk veld, waar je nu de berekening maakt) zet daar bij eigenschappen, gebeurtenis bij Focus verloren :

Me.[naam van je onafhankelijk veld] = Me.[Naam van het tabelveld] Zo zou het moeten lukken.

helaas

ik krijg een foutmelding:
tussen ( ) kan ik ook een screendump in dit bericht plaatsen?

Laatst bewerkt:
foutmelding

het volgende bericht wordt getoond

De expressie Bij focus verloren die u hebt opgegeven als instelling voor de gebeurteniseigenschap, heeft de volgende fout veroorzaakt.
het automatiserings opject Me. bevindt zich niet in het object

* de expressie geeft niet de naam van een macro, de naam van een door de gebruiker gedefinieerde funktie of een [gebeurtenisprocedure] als resultaat
* er is een fout opgetreden bij het evalueren van een funktie, gebeurtenis of macro

Strange, ik gebruik dit regelmatig bij rapporten. Zip de database even en post deze hier even, dan kan ik wel een kijken wat er fout is

hoe?

ik heb het bestand ingepakt. is 38 mb. een bijlage invoeren is niet mogelijk. ik klik op bijlage maar krijg dan geen reactie om te kiezen

Ja, 38Mb gaat dus niet. Kan je misschien beter uploaden naar www.yousendit.com Dat kan tot 100Mb.Dan kan ik het daar wel afhalen. Ik stuur je een mailtje, dan heb je mijn adres, want dit moet je invullen op die site

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan