• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rekenen met coördinaten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Djang
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Djang

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2013
Ik ben op zoek naar programma om te rekenen met Coördinaten .

Ik wil een coördinaat ingeven en dat het programma mij automatisch een vierkant zeemijl uitzet met begin Coördinaat in het midden

Iemand hier ervaring mee ?

hallo Djang, heb je ook een voorbeeld bestandje?

en, bedoel je op een plat vlak? of iets anders?

Laatst bewerkt:
Sorry heb geen voorbeeld .

ik wil een blad maken waarin automatisch vanuit een gps positie ( zelf in te geven ) een vierkante zeemijl word uitgetekend en onderverdeelt in 10 longitude lijnen met onder iedere lijn de coödinaat vd de lijn
voorbeeld.jpg
Hoop dat je het een beetje begrijp via tekening

een vierkant stukje op een bol, welke formule moet je daarvoor gebruiken?
volgens mij krijgt het vierkant dan kromme lijnen.

Bedoel je nu dit of denk ik nu veel te simpel?

Bijlagen

popipipo het is iets ingewikkelder dan dat ,je moet rekenen met graden minuten en seconden maar de layout klopt wel

Sylvester ponte een gewoon blad papier en dit geeft geen kromme lijnen ( zie attach popipipo) .

dit is een formule die ik gevonden heb om met coördinaten te rekenen maar ze werkt niet correct

=6371*BOOGCOS(COS(RADIALEN(90-D7))*COS(RADIALEN(90-D8))+SIN(RADIALEN(90-D7))*SIN(RADIALEN(90-D8))*COS(RADIALEN(E7-E8)))/1,609

wat bedoel je met ze werken niet correct
deze formule geeft niet wat je zoekt want je moet overal hoeken in vullen en nergens een afstand.

Laatst bewerkt:
Als ik bv 51.16952 en 51.18952 /2.42158 en 2.42158 ingeef zou dit 2Mijl moeten zijn en dit is in deze formule niet juist

ik ken wel een formule om een afstand tussen 2 coördinaten te berekenen.
maar daar mee is je vraag nog niet beantwoord want jij wilt t.o.v een coordinaat een afstand uitzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan