• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekenen met data, aftellen van een bepaald getal.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MeMorpheus

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jun 2011
Beste,

ik zou een overzichtje moeten maken met een tijdsregistratie.

Ik geef een start uur in(kolom a). een eind uur (kolom b). Automatisch berekenen hoeveel uren ik gepresteerd heb (kolom c). Tot hier alles goed (velden staan op tijd)
en berekening loopt zo te zien goed.

Nu zou ik in een 4de kolom willen aftellen van een bepaald aantal uren. Dit is variabel volgens werknemer.

Voorbeeldje is bijvoorbeeld aftellen van 365 u (= volgens mij 60 dagen en 5u)

Hier loopt het fout. als ik 365 - (bv 2:45 (berekend)) doe krijg ik als uitkomst 21:15:00 als ik op tijd staat, 364,89 als ik die kolom op getal zet ??

Ik zou gewoon als uitkomst willen krijgen dat ik 60 (dagen) 2 (uren) 15 (minuten) nog te presteren krijg. Iemand een idee?

Alvast bedankt
Bekijk bijlage verdeelsleutel.xlsx

Thanks popipipo, klaaspeter

popipipo, toch nog even een vraagje.

Super je oplossing maar hoe ben je tot die 365 in cel H4 gekomen? Hoe bepaal je deze, stel dat ik voor een andere gebruiker een andere waarde wil gebruiken?

Thanks

Celeigenschappen op :mm zetten en dan 365:00 intikken.
In de formulebalk staat wel wat anders maar daar moet je niet van aantrekken.

Celeigenschappen op :mm zetten en dan 365:00 intikken.
In de formulebalk staat wel wat anders maar daar moet je niet van aantrekken.

Het leven kan soms eenvoudig zijn :cool: als je weet hoe :confused: Had dit al meerdere keren geprobeerd, maar je mag natuurlijk die : niet vergeten.

Voor Excel is 365 dus iets heel anders dan 365:00 :(

Nogmaals dank :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan