• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekenen met data

Status
Niet open voor verdere reacties.

leendert1987

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2009
Beste Forum lezers/ knappe Excel koppen,

Ik heb via de zoekfunctie in dit programma naar een oplossing op mijn vraag gezocht. Het leek er wel erg op maar niet voldoende om mijn probleem op te lossen. Het zou daarom kunnen zijn dat de vraag reeds bekend is mijn excuus daar alvast voor.

Nou hier komen ze dan.

Ik heb de volgende gegevens:
Aanschafdatum: 1-1-1984
Leeftijd in Maanden: 120

Ik kan de 120 maanden veranderen in 1-1-1910 Dan leest hij het als tien jaar.
en wanneer ik dus moet weten wanneer iets afgeschreven moet worden kan ik dit bij elkaar optellen.Maar zo heb ik er een hele boel.

Hoe kan ik nou makkelijk van een x aantal maanden "iets" maken om er mee te rekenen.

groetjes
en alvast bedankt
Lennart

Heb je iets aan ZELFDE.DAG?

Code:
=ZELFDE.DAG(A1;120)
In cel A1 staat de datum 1-1-1984
Uitkomst wordt dus: 1-1-1994 (120 maanden ná 1-1-1984)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bij moet doet hij het, maar ik denk dat je de "Analysis Toolpak" moet installeren.

Joske

Hoi Leendert jij hebt staan =EDATE(A2;B2)
Maar moet zijn =EDATE(A2;+B2)
of =EDATE(A2;84)
Succes:thumb:

Silvester,

De formule (edate(A2;B2) is wel degelijk juist, maar je moet de invoegtoepassing Analysis Toolpak aanklikken.

Joske

vertaling excel formules

hiervoor gebruik ik deze site.

met vriendelijke groeten,

Oeldere

Silvester,

De formule (edate(A2;B2) is wel degelijk juist, maar je moet de invoegtoepassing Analysis Toolpak aanklikken.

Joske
Hallo Joske,
Ik heb het nog eens uitgeprobeert en je hebt gelijk.
Ik had het eerst ook gedaan met die formule en toen Analysis Toolpak aangevinkt
maar toen werkte het nog niet en nu wel zal misschien komen dat ik excel opnieuw
opgestart hebt.
Thanx voor je reactie.:)
Silvester208

Laatst bewerkt:
@silvester

Klopt, een ADD-IN wordt geladen samen met Excel, dus je moet Excel opnieuw opstarten.

Joske

Ik heb gezocht naar add-inn gebeuren maar kan vrij weinig vinden of het is betalen.
Maar het licht grotendeels aan mijn werk die hebben zoveel zo strikt beveiligd dat ik niks kan downloaden en instaleren al helemaal niet.

Probeer het thuis op me laptop wel

Leendert,

Deze toepassing zit standaard bij Excel, je moet aanklikken dat je hem wilt gebruiken, je hebt hoogstwaarschijnlijk wel de installatieCD nodig van Excel.

Joske

ik meld hem wel als opgelost, maar zit met stage kan en mag ik niks instaleren enzo zit niet standaard hier in excel waarom weet ik niet.

toch bedankt allemaal/bij

lennart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan