• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekenen met data

Status
Niet open voor verdere reacties.

beathead

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
Op dit moment heb ik 3 kolommen met datums ( C3, D3, E3 ). Het gaat om de weergave van facturen.

C3 : Datum verstuurd
D3 : Betaling ontvangen
E3 : Verloopdatum ( C3 + 14 dagen )

Nu wil ik in cel F3 weergeven met een kleur indien de factuur binnen de termijn betaald is en/of de datum verlopen is.

Formule moet iets worden van : datum vandaag moet groter zijn dan C3, D3 mag niet leeg zijn en de huidige datum moet kleiner zijn dan E3. De status geeft kleur 1 weer als deze goed is ( binnen de termijn + betaald ) en kleur 2 indien deze fout is ( binnen de termijn, maar nog niet betaald of buiten de termijn en nog niet betaald ).

Hoe kan ik dit verwerken in een formule?
=AND(vandaag() > C3, D3 = "", vandaag()<E5 ) ?

Hallo

Bedoel je zoiets?? Gedaan met voorwaardelijke opmaak.

Of is dit te kort door de bocht.

mvg Peter

Bijlagen

Bijna compleet.
Als ik een datum invoer die hetzelfde is als de verloopdatum ( dan moet hij groen aangeven )
Als de betaling nog niet is ontvangen ( dus empty cell ) dan moet hij ook rood weergeven.

Hallo, beathead,

Het zal wel iets moeten worden met voorwaardelijke opmaak als je een cel een bepaalde kleur moet krijgen.
Heb je daar al gezocht?

Kees

@ keesbl: daar heb ik inderdaad op gezocht.
Je hebt nu namelijk meerdere opties :
1. Op tijd betaald ( D3 zit tussen C3 en E3 )
2. Te laat ( D3 is groter dan E3 )
3. NIET betaald : d3 is leeg

Probleem opgelost. Nu inderdaad met Voorwaardelijke opmaak met de 3 punten die ik zelf aangaf. Thnx voor dehulp keesbl en pter59. Zat eerst in een te moeilijke gedachtenkronkel ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan