• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rekenen met filter in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirk hogendoorn

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2007
Goedendag,

Ik zit met een probleempje:

Ik heb in excel een hele lijst met personeelsgegevens.
Met deze gegevens wil ik gaan rekenen. ik wil geen gebruik maken van een autofilter.

nu was mijn vraag:
indien ik met een formule filter op bijvoorbeeld arbeiders, hoe kan ik dan met de gegevens van deze personen gaan rekenen. ik wil wel in alle gevallen iedereen zijn gegevens blijven zien.

weet iemand hier een formule voor??

Beste Dirk,

Je wilt filteren met een formule? Hoe krijg je dat voor elkaar?

Ik snap niet precies wat je wilt, maar ben je bekend met de functies:
SOM.ALS?
AANTAL.ALS?
SOMPRODUCT?

Ken je draaitabellen? Data > Draaitabelrapport, volg de stappen.

Richard

Nee dit bedoel ik niet.

misschien niet helemaal duidelijke vraag

Ik heb dus een lijst met personeelsgegevens.

nu wil ik bijvoorbeel van alle arbeiders weten hoeveel uur ze verzuimd hebben van het werk.

ik heb dus een kolom met werkfunctie en een kolom met aantal uur verzuim per jaar.

hoe kan ik nu per werkfunctie het aantal verzuim uren optellen?

Sorteer de tabel op de kolom met de functies en ga dan naar Data > Subtotalen:
Bij iedere wijziging in: de kolom met de functie
De functie: SOM
Subtotaal toevoegen aan: de kolom met de uren

Richard

@ Wigi
Als je het filmpje helemaal afspeelt, zie je aan het einde het adres van een website verschijnen: www.alpha.org. Alpha cursussen zijn het abc van het Christelijk geloof, en een aanrader voor iedereen die er meer van af wil weten dat wat de media brengt.

Als christen zet ik in mijn handtekening www.ikzoekgod.nl. Dirk zet er een filmpje. What's the difference?

Fijn weekend.
Richard

Ik snapte enkel niet waarvoor promotie gemaakt werd. Nu wel. Geen enkel probleem wat mij betreft.

Als jullie het met elkaar eens zijn, mag deze vraag op opgelost :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan