• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekenen met kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roy1957

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2016
Is er iemand die mij kan vertellen of de volgende vraag mogelijk is met Exel?

In het bijgevoegd bestand probeert ik een soort van tijdschrijven te verwezenlijken.

Het is de bedoeling dat als ik in de dagen een kleur voor bepaalde werkzaamheden plaats bij een persoon .dat in de kolommen er naast( dus de cel vanaf Z) de worden opgeteld.

als voorbeeld Frans werkt maandag

3 halve uren Regulier
3 halve uren Adhoc
8 halve uren aan project enz.

In de kolom vanaf Z staan de namen met de kleuren er onder.

Is dit mogelijk en hoe kan ik dat maken

Bijlagen

Daar moet toch nog wat info bij.
Wat moet wanneer geteld worden en vooral een beetje uitleg bij die kleuringen.

PS: Ik heb toch iets gemaakt zoals ik denk dat het moet zijn, volgens uw info.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie.

kan ik contact met je opnemen om het uit te leggenwant ik denk dat als ik het uitschrijf erg lang word?
als je wil kan ik je mijn nummer geven zodat jij anoniem kan bellen en ik je niet lastig val

Neen dat kan niet.:)
De bedoeling van een forum is net dat daarin een bepaald probleem wordt voorgelegd en dat de helpers hun visie daarop geven ivm het aandragen van een oplossing voor het probleem,
zodat anderen daar ook iets kunnen uithalen moest het zich voordoen.

Leg gewoon in mensentaal uit wat het probleem is en maak eventueel aantekeningen in uw voorbeeldbestand hoe het moet worden.

Dus in dit geval; kleur enkele cellenen geef aan wat er wanneer moet geteld worden.

De bedoeling is dat elke cel een variabele kleur kan hebben en elke cel heeft als waarde 1.
Als bv Frans op maandag zijn werkzaamheden aanpast met een kleur deze automatisch in de kolom er naast wordt opgeteld.
dat wil zeggen als de kleur veranderd dat in de kolom er naast de aantallen ook veranderen.
Kan je er zo wat mee?

Dit is toch wat gebeurt in de eerste rij voor Frans, of niet?
Ik heb daar toch 3 kleurtjes gedaan en die worden geteld in het eerste kleurblokje.

Excel rekent niet lekker met kleuren, kan je niet beter gewoon in de cellen (eventueel in een extra kolom) de categorie die je later wilt "tellen" invullen?

Ik wilde hetzelfde opmerken als JKP... Een kleur-aanpassing is voor Excel géén trigger om een sheet te laten (her)berekenen.

Cobbe,

Hartelijk dank Dit is wat ik in gedachte had. Alleen moet ik nu de kleur oranje(afwezig) nog invoegen.
Ga nu kijken of ik daar slim genoeg voor ben. want het totaal zal altijd onder de streep 22 moeten zijn.

Weer bedankt Cobe,

Ik ga vanavond de formule kopiëren en in de rest van de week plakken en testen. Heel veel dank voor de snelle hulp.
Mijn eerste bezoek aan het forum was gelijk raak. :thumb:

In navolging van de opmerkingen #8 en #9 heb ik voor de volgende oplossing gekozen.
In plaats van kleuren tellen de vakjes kleuren nav de inhoud (naam van de werkzaamheden) van de cel.(dmv voorwaardelijke opmaak)
En daarna de namen tellen.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan