• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Rekenen met kolom en rijnummer

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vulcan 1500

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2006
Ondertussen weet ik het startrijnummer en eindrijnummer in een bepaalde kolom, maar wil nu de waarde van eind verminderen met de waarde van start. Dit wil ik doen met de standaard formule =KeindReind-KstartRstart, dus in het bijgesloten bestand =C55-C14, maar dan samengesteld uit de beschikbare gegevens, zodat dit steeds automatisch wordt berekend als de periode wijzigd. Testbestand is bijgesloten.

Bijlagen

Code:
=INDEX(DataLogger;J3;J4)-INDEX(DataLogger;I3;I4)

Geweldig en bedankt! Kan ik op deze manier bijvoorbeeld alle waarden optellen tussen start en eind?

Het optellen van meterstanden lijkt mij weinig zinvol.
Maar het kan wel:
Code:
=SOM(INDEX(DataLogger;I3;I4):INDEX(DataLogger;J3;J4))

Laatst bewerkt:
Kijk eens...en bedankt! Klopt. Het optellen van meterstanden is niet zinvol, maar ik heb nu een afrekening gekregen van de energieleverancier. Hierin wordt gebruik gemaakt van een gewogen gemiddelde gasprijs. Dat lijkt mij een prima benadering. Zelf liep ik ook tegen het probleem aan om een betrouwbare berekening te maken over een periode, waarin diverse keren de prijzen zijn gewijzigd. Uw hulp gaat me geweldig helpen. Als ik nog vragen heb dan kom ik weer terug op dit forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan