rekenen met tienden/honderdsten van seconden

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohanRVT

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Berichten
545
Beste,

in bijgevoegde database (hernoemen naar accdb aub) zit er een tabel "Times" waarin ik de data zo aangeleverd krijg van externe software en waar registraties van chipnummers in gepompt worden samen met een tweetal tijdstempels (in gewone dd/mm/jjjj hh:mm:ss en in milliseconden). Nu transporteer ik daar oa. de tijden via een toevoeg query "appTijd_Times" naar een tabel "tijd" die dus ook met hh:mm:ss werkt. Ik zou om preciezer te kunnen registreren daar ook de tienden (of honderdste) van seconden moeten bijkregen en daar dan ook mee kunnen rekenen, bv optellen van tussentijden die dan de correcte eindtijd geven. Hoe zou ik daar best voor te werk gaan als het überhaupt al mogelijk is in Access.
 

Bijlagen

  • tienden.xlsb
    628 KB · Weergaven: 135
In Access kun je alleen tot op de seconde registreren in een datum/tijd veld. Wil je nauwkeuriger, dan moet je dus een numeriek veld ombouwen, en de tijd terug rekenen.
 
Ik vind nochtans een boel "workarounds", desnoods met API call's, op het net maar misschien is die numerieke double omzetting en terug de eenvoudigste?
Bv de functie in een module
Code:
Public Function MyTime() As String
  MyTime = Format(Now, "dd-MMM-yyyy HH:nn:ss") & "." & Right(Format(Timer, "#0.00"), 2)
End Function
geeft in een messagebox
Code:
 Private Sub Command1_Click()
    MsgBox MyTime
 End Sub
netjes de systeemtijd weer met honderdsten van seconden
 

Bijlagen

  • Knipsel4.PNG
    Knipsel4.PNG
    10,8 KB · Weergaven: 74
In VBA kan ik het ook... Probeer hem maar eens op te slaan in een datum/tijd veld. Gaat niet lukken.
 
De bedoeling is om in het rapport in de eindtijdkolom die tijd met honderdsten te tonen; moet dus eigenlijk niet opgeslagen worden in dat formaat.
 
Dan ben je er toch? Sla je datum/tijd op als een getal met decimalen, en vertaal dat op het rapport met één van de gevonden functies terug naar een tijd.
 
Voorlopig de duizendsten uit de millisecs kolom in de tabel "times" gebruikt en wat kolommen bijgemaakt in verschillende queries want alle tijdsberekeningen in de database omgooien naar getallen was wat veel werk voor een kort tijdbestek en dus toch een mooie reeks rapporten kunnen maken. Zal tijdens het verlof de boel bijwerken als er toch geen andere methoden voorgesteld worden.
 

Bijlagen

  • Knipsel10.JPG
    Knipsel10.JPG
    72,1 KB · Weergaven: 136
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan