• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

rekenen met tijd

• Onderwerp starter Onderwerp starter ruva
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ruva

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2005
goedeavond excelliefhebbers,

Is het mogelijk om met tijd te rekenen in mijn geval moet ik 2 tijden van elkaar aftrekken.
Ik heb te maken met een begintijd en een eindtijd.
bv werk begonnen om 13.15 werk beeindigd om 16.45, deze 2 tijden moeten dus van elkaar afgetrokken worden uitkomst 3.5 hr.
En is het mogelijk om tijden af te ronden naar kwartieren, bv 14.38 naar 14.30

Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor het meedenken

gr ruva

De formule daarvoor is: =(B2-A2)*24, waarbij je de kolom op getal, twee decimalen moet zetten.

16:41 -/- 13:15 geeft met de volgende formule: =AFRONDEN.N.VEELVOUD((B2-A2)*24;0,1) 3,40 als uitkomst.

Volgens mij is dit de oplossing van je vraag.

Groet,

Rob

Laatst bewerkt:
rdg1314 zei:
De formule daarvoor is: =(B2-A2)*24, waarbij je de kolom op getal, twee decimalen moet zetten.

16:41 -/- 13:15 geeft met de volgende formule: =AFRONDEN.N.VEELVOUD((B2-A2)*24;0,1) 3,40 als uitkomst.

Volgens mij is de oplossing van je vraag.

Groet,

Rob

rdg1314 zei:

Volgens mij is de oplossing van je vraag.

Groet,

Rob

Bedankt Rob, je hebt me al aardig op weg geholpen, het volgende probleem is dat de tijdaangegeven wordt als 101535, dus zonder dubbele punten, is dit met een formule te mogelijk?????

ruva zei:
het volgende probleem is dat de tijdaangegeven wordt als 101535, dus zonder dubbele punten, is dit met een formule te mogelijk?????
Een formule is niet nodig, het gaat om de celeigenschappen: deze moet op tijd staan. Het kan zijn dat je daardoor geen : krijgt maar een punt. Dat ligt aan de instellingen van Windows.

Groet,

Rob

Laatst bewerkt:
Goedemiddag Rob,

Dat doet hij dus niet, was het maar zo simpel, hij geeft het op de volgende manier weer:

Tijd van melding
1013
1509
1747
822
1457
937
2138

via celeigenschappen gaat dat niet, misschien wil jij nog eens kijken, ik kom er eerlijk gezegd niet uit.

vr gr

Ruva

Ik ga er nu van uit dat de lijst getallen ergens vandaan komen. Is dat niet het geval dan kun je gewoon invoeren 10:15.

In de bijlage:
in kolom A heb ik de getallen overgenomen
in kolom B heb ik ze met een formule omgezet
in kolom C heb ik kolom B omgezet naar waarden
in kolom D staan gefingeerde eindtijden
in kolom E het verschil tussen beide.

Uiteindelijk kun je de kolommen A en B verwijderen.

Gaat het nu lukken?

Rob

Bijlagen

Ja Rob je hebt gelijk, deze gegevens heb ik uit een ander programma.
En hartstikke fijn het werkt, en kan nu verder.
Hartelijk bedankt voor je moeite.

Groetjes Ruva

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan