rekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxmaxmax203

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2010
Hoi allemaal

Ik ben een beginnende PHP'er en ben aan het leren van lussen. Als ik hem wil laden, dan krijg ik niks te zien of: br>\n"; Het kan er ook aan liggen dat ik om aan apple werk en dat ik het verkeerd opsla... (als er geen fout zit in het script is dat het waarschijnlijk... in het boek word namelijk niet uitgelecht hoe ik de bestanden moet opslaan:( )
Alleen snap ik niet wat ik hier fout heb gedaan:
PHP:
<?php
		    $tafel = 5;
		    for($nr=1; $nr<=10; $nr++;)
		     {
		      $resultaat = $nr*$tafel;
		      echo $nr." x ".$tafel." = ".$resultaat."<br>\n";
		     }
		    ?>

alvast dankjewel

Laatst bewerkt:
Hey,

Misschien kan je ook uitleggen wat er verkeerd gaat?

Cheers!
Jeroen De Dauw

Achter de laatste parameter van de for loop hoeft geen ;

dus niet
PHP:
for($nr=1; $nr<=10; $nr++;)
maar
PHP:
for($nr=1; $nr<=10; $nr++)
Nog een algemene suggestie aangezien je net begint: gebruik een tab in plaats van een spatie om te indenten, als je meerdere loops, if/else, switch en andere zaken door elkaar gaat gebruiken is het prettiger om wat meer witruimte te hebben om alles uit elkaar te kunnen houden.

Nog een algemene suggestie aangezien je net begint: gebruik een tab in plaats van een spatie om te indenten, als je meerdere loops, if/else, switch en andere zaken door elkaar gaat gebruiken is het prettiger om wat meer witruimte te hebben om alles uit elkaar te kunnen houden.[/size]

Witte ruimtes ken ik al aangezien ik ook al een tijdje in html en javascript werk.;)

Dankje voor de info.:D

Gr max

ps. Is het verstandig om een ander programma te gaan gebruiken dan golive voor het scripten? Zoja, hoe heet deze dan en issie geschikt voor mac osx 10.4.3?

Laatst bewerkt:
Lol! Hoe kan ik dat missen :p

Als je een deftige IDE gebruikt moet je niet liggen zoeken op zulke syntax fouten :)

Eclipse werkt op macOSx. Wat ook werkt is NetBeans; ongeveer hetzelfde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan