!!!! Rekenfunctie in Access !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miss-X

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2007
Ik moet in access een rekenfunctie die het gemiddelde uitrekent van een reeks cijfers en die dan vervolgens een score uitrekent(optellen) aan de hand van deze score wordt een niveau bepaald. Dus de score moet weer gekoppeld worden aan niveau's 1,2,3 of 4 of Mavo enz.
Ik moet ook ODBC koppeling hebben, de database moet van buitenaf benadert kunnen worden (via het internet)

Wie kan mij helpen? :confused:
Het is zeer belangrijk :eek:

Rekenfucnties kan je maken in query's door middel van expressie.

bv Expr1.= [getal1] + [getal2]

getal1 en getal2 stellen namen voor van tabellen die in de query zijn opgenomen.

Als je je database kan droppen dan wil ik het wel eens bekijken.

Met de wizard voor rapporten kan je ook makelijk iets maken wat jij wilt. Je kan daar velden met waardes laten optellen, gemiddelde berkenen, percentage,....

mijn database is te groot om hem hier te droppen, als ik hem comprimeer, is hij nog te groot..

Heb hem ontvangen...

kan je uitleggen wat je juist verwacht?
Welke velden moeten opgeteld worden, waarvan het gemiddelde,....

Ik moet in access een rekenfunctie die het gemiddelde uitrekent van een reeks cijfers en die dan vervolgens een score uitrekent(optellen) aan de hand van deze score wordt een niveau bepaald. Dus de score moet weer gekoppeld worden aan niveau's 1,2,3 of 4 of Mavo enz.
Kijk bij scores/ niveau..
Voer gewoon cijfers in bij competenties, 1 tot 5, als test dan zie je ..

Ik moet ook ODBC koppeling hebben, de database moet van buitenaf benadert kunnen worden (via het internet)

Je database steekt een beetje raar ineen :o .

Als je de competenties hebt ingevult (is dit 1 tot en met 5?) moet je een totaal hebben. dit totaal wordt dan getoond in het veld scores (tabblad resultaten). In het veld resultaten moet er dus goed, slecht,..... komen te staan. Maar wanneer is het goed of slecht? Wat bepaald het niveau? zijn er nog velden die automatisch moeten worden ingevult? En waar moet het gemiddelde getoont worden?

Cijfer 5 is het hoogste wat je per competentie kan halen

het gemiddeld wordt niet getoond, aan de hand van het gemiddelde dan krijg je een Niveau een uitslag, bijv. vmbo of niveau 2,3 of 4
en dat soort..

Bij welke gemiddelde score moet er goed of slecht komen te staan? en wanneer moet welk niveau getoont worden?

cijfer 4 en 5 moet goed komen te staan,
bij cijfer 3 matig,
en de rest gewoon slecht

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan