Rekening maken in access 2007

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sams
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sams

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2010
Als ik een rekening wil maken van een customer order, kan ik dat dan alleen op basis van een query? Of zijn er nog andere mogelijkheden?

Mvg,

Sam

Je vraag is een beetje aan de vage kant, want je geeft niet precies aan wat je wilt doen met die rekening. Het antwoord bijft dus ook een beetje algemeen...
Als je een rekening wilt kunnen versturen, zul je hem waarschijnlijk willen afdrukken. Om dat te doen, moet je een Rapport maken. Dit kan op basis van een tabel, of van een query; dat maakt voor de rekening niet uit.
Waarschijnlijk wil je op de rekening ook nog bedragen kunnen berekenen. Ook hiervoor geldt, dat je dat kunt doen op basis van een tabel of een query. Waar je rekening mee moet houden, is of je de Rekeninggegevens wilt opslaan of niet. Als dat het geval is, dan zul je de rekeninggegevens waarschijnlijk eerst via een formulier maken, waarna je de gegevens vanuit het formulier overhaalt naar het rapport. Berekeningen kun je dus zowel in een formulier als een rapport laten maken, waarbij de gegevens dus uit een tabel komen. Werk je met veranderende gegevens, zoals seizoensprijzen, dan lijkt het mij dat je de rekeninggevens wel op zult willen slaan.

nu ik erover nadenk is mijn vraag idd. een beetje vaag. sorry voor dit!

ik heb nu een rekening als rapport gemaakt op basis van een query. heb de query de totaalbedragen laten berekenen. heb een knop op mijn customer-order form die via de query het report opmaakt. heb bij het criterium van de query bij order Id een syntax neergezet zodat hij mijn current order id neemt voor de rekening. dit werkt allemaal prima. wat ik nu nog wil doen met de rekening is dat hij die rekening opslaat (als mogelijk als pdf met rekeningsnummer als naam of [invoice*rekeningnummer*]) in een bepaalde map (die vooraf vaststaat). en de mogelijkheid tot printen! hoe moet ik dit aanpakken?

Sam

Als je mijn posts een beetje gevolgd hebt, weet je dat ik weinig doe met 2007. (ben er bepaald geen fan van...) Maar ik weet wel dat je een rapport kunt opslaan als PDF, dus dat moet je wel kunnen automatiseren met bijvoorbeeld een knop op je formulier die je rapport niet opent, maar afdrukt naar PDF. En volgens mij ben je er dan al... De rest van het verhaal klinkt alsof je alles al dik voor elkaar hebt!

ok prima dan zal er eens achteraan gaan. heb inderdaad de indruk gekregen dat je er niet zo'n fan van bent. ik ben zelf begonnen met werken in 2007, heb wel basic ervaringen met 2003 omdat dat in het pakket zat van mijn studie (maar dan ook echt basics) de rest heb ik van boek, sites, tutorials en fora. leer er nu dagelijks ontzettend veel bij en de db die ik aan het maken ben neemt met de dag betere gestaltes aan :), ben blij als ie klaar is en dat ik hem voor mijzelf kan implementeren. dat maakt mijn werk echt een stuk makkelijker. in ieder geval bedankt voor je info en kennis waar je me tot nu toe al flink mee verder geholpen hebt.

Sam

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan