Rekenmachine [Windows Vista/7 of hoger]

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim687

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2010
Beste testers,
Ik heb na V1xx van mijn rekenmachine
een V12.. gemaakt we zijn weer wat versies, wat uren programmeren en wat uren verder. Maar ik vind het ene bijna af project, en wil het graag met jullie delen.
Hier is de Updater/installer te downloaden: WaterCalculator Updater/installer LET OP: WINDOWS Vista/7 of hoger is vereist!!
Het is ten zeerste aangeraden om deze voor het programmatje te openen, in een aparte map te plaatsen (i.v.m. het downloaden van bestanden)
De updater/installer gaat zoals de naam het al zegt de vereiste bestanden downloaden (het is een portable programmatje dus je kan het zonodig ook op een verwisselbaar medium installeren/ kopieëren, kopieer wel de hele map waar het in zit, als je het offline wilt draaien)
Voor de eerste keer dat het programmatje draait heb je een internet verbinding nodig!
De bestanden die er gedownload worden:
  1. Het programma zelf
  2. Een addon

Verder wordt er ook nog een "Version.txt" bestand aangemaakt bij de eerste opstart, het is niet aangeraden om hierin dingen te gaan veranderen.
Als jullie nog vragen hebben kunnen jullie ze gerust stellen, bug reporten kan via de knop, of via het forum.
Het is met de update die ik heb gemaakt een "Multi Thread" programma
Hartelijk bedankt,
Tim
PS: als je het via de report knop doet, zou je dan wel even je Helpmij gebruikersnaam erin kunnen zetten. Voor mijn eigen administratie :-)

Laatst bewerkt:
Hoi
bij het opstarten doet hij niet meer dan dit ERROR.png daarnaar druk ik op doorgaan en dan blijft de process bar heen en weer gaan (kan ook aan mij pc liggen dit is namelijk windows xp )

gr martijn

Laatst bewerkt:
Met de nieuwe updater ook niet? Gewoon het update bestandje opnieuw downloaden

Ja dat kan wel, maar dan update hij niet. Daarom heb ik 2 programmas gemaakt voor 1
Update de updater a.u.b. ivm veiligheids redenen. Die zijn nu opgelost.
Sorry voor alle onduidelijkheid:
HET PROGRAMMA WERKT ALLEEN OP WINDOWS 7 OF HOGER. I.v.m. het glas effect.
Was ik even vergeten :o

Laatst bewerkt:
Kan je niet gewoon het programma hier online zetten ?

Sorry martijn, ik kom er net achter dat ik er een glass effect in heb gedaan (dat zie je altijd maar ik realiseer me dat net pas) en dat is voor windows vista/7 of hoger.
Het werkt dus niet op XP, en misschien wel als je het dll bestandje kopieërt naar je system 32 folder.
Maar het is aan jou om dat te proberen

Try/catch block heb ik toegevoegd, je moet hem ff updaten wil het werken!
Thanks

Hij doet niet veel.

Download een CurrencyConverter.dll & .txt met 0.0.0.0 version.
Daarna blijft de progressbar maar heen en weer gaan. Geen informatie wat er gaande is wordt weergegeven, ook geen 'cancel/close' knop voor de gebruiker.

Na sluiten en nogmaals proberen blijft hij ofwel hangen zonder melding of krijg ik dit:

2ldbpr7.png

(getest in w7, ook in een w7 VM)

In welke map staat hij?
edit: heb het probleem ook zal een fix maken

Er is een update voor de updater. Bedankt voor de tip :-)

Wat opmerkingen:

- enter voor uitkomst werkt niet in de eerst textbox

- converter is sizeable maar scaled niet mee
- heeft standaard visual studio icon
- in de currency from/to combobox worden de landen opnieuw toegevoegd elke keer dat je hem opent
- delete vraagt of ik alle geselecteerde items wil verwijderen, maar verwijdert er maar 1 (en is nederlands ipv de rest van 't programma

- news history textblok is te bewerken (read-only maken)

- melding in settings: 'You must restart the program, so it will restart now' komt slecht over naar de gebruiker denk ik.
Mischien een melding vooraf dat het programma dit gaat doen zodat de gebruiker kan annuleren. Of de melding naar de gebruiker dat als de gebruiker meteen de veranderingen wil zien dat hij dan het programma moet herstarten.

- op een donkere achtergrond zijn de labels niet te lezen

is dit wel een setup ? of alleen een updater ?

Laatst bewerkt:
Het ziet er in ieder geval goed uit, die transparante kleur.
En leuk dat ik mezelf terugvind in de 'About' :P
Toch wat suggesties:

- Compatibliteit: Als het programma ook door Windows XP / Vista wordt ondersteund, dan is de 'afzetmarkt' groter;
- Pi/Sqrt werken niet naar behoren;
- De knoppen staan niet op een logische manier, iets als Windows Calculator is beter.
- 'x2' en 'x3' zijn eigenlijk overbodig;
- Update Updater? :P
- Verder is het mooier om de Settings/Currency Converter zonder maximize/minimize box uit te rusten.

Heel veel van die dingen zijn al gebeurt in den ieuwe update, de rest zal ik bekijken/veranderen. Om het te laten werken met XP moet ik een 2de versie maken, dus als ik bij de ene een verandering maak moet ik dat bij de andere ook doen. Ik zal kijken of het kan op de manier dat het dll bestandje wordt gedownload op XP
EDIT: De Sqrt moet je anders om gebruiken:
10 +
10 "Sqrt"
en =

Update updater, is om de launcher/ updater te updaten, snap je het nog :-P

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan