Rekenprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anneloos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2009
Ik en een klasgenoot moeten voor informatica een rekenprogramma maken voor groep 3 en 4. Het is niet zo dat het een rekenmachine moet worden. Gewoon echt een programma waar kinderen in kunnen werken en opdrachten kunnen maken die door ons zijn voorgeprogammeerd. Als ze het fout doen, moet dat ook te zien zijn. Kortom een rekenprogramma. :D Alleen wij hebben een vraagje. :p In welk programma/programmeertaal kunnen wij dit het best programmer?

mvg Annelies:thumb:

Ligt een beetje aan de eisen... als het een schoolopdracht is heeft de leraar meestal wel een goed idee over welke taal je moet gebruiken.

Daarnaast is het ook een kwestie van hoe je het op wil leveren.

Wat in veel situaties het makkelijkst is (en ik ben hier bevooroordeeld, maar nog nooit van anders overtuigd) voor een applicatie waarbij gebruikers een formuliertje invullen is een webapplicatie met behulp van PHP.

Dan krijg je gewoon een website (als daar echt problemen tegen zijn kun je ook een downloadbare versie maken met PRISM, of als de pc geen internet heeft een locale webserver installeren; maar dat is wel een beetje overkill misschien)

Die zijn redelijk simpel en heel snel in elkaar te klussen.

Als het perse een 'echte' applicatie moet zijn zou ik kijken naar JAVA, die werkt op alle machines en is redelijk simpel en snel onder de knie te krijgen.

Wat ik absoluut af zou raden tenzij het ECHT moet zijn C en C++, tenzij je een hardcore programmeer-opleiding aan het volgen bent en verwacht er heel veel in te moeten werken, want dan ben je echt eeuwig bezig.

Php

Oke, ik ben van plan om het in php te doen. Alleen hoe kan ik zo'n document maken? Of zijn er misschien ook gratis providers? gr..

een php document is gewoon plain text... maar met .php aan het eind van de filename. Ofwel, open kladblok, en beginnen met typen.

Om te testen raad ik usbwebserver aan (www.usbwebserver.com), dat's een klein programma/server met php support. En zonder instalatie, gewoon de exe runnen en je kan beginnnen. Kan je makkelijk offline je php scripts testen.

:thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan