• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Rekensheet omzetten naar macro??

Status
Niet open voor verdere reacties.

serguei

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2011
Berichten
10
Ik heb een rekensheet welke ik in gebruik voor kostenberekeningen. Echter moet ik er steeds weer een rekenmachientje bij halen om tot een uiteindelijke som te komen.
Volgens mij moet dat een stuk simpeler kunnen en maak ik minder fouten door de gegevens verkeerd over te nemen.
Kan iemand met helpen met het maken van deze sheet. Zie voorbeelden in attachment alsook voorbeelden van basisdata.
 

Bijlagen

  • Rekensheet.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 13
Om hoeveel elementen gaat het? In principe is dit redelijk eenvoudig te bewerkstelligen met VERT.ZOEKEN . Met validatie kun je een pulldown menu maken met inhoud. Het enige wat je dan nog in moet geven is de hoeveelheid, met daaraan gekoppeld een extra cell die de juiste kolom kiest.
 
Het gaat om 11 variabelen in 5 vijf hoofdcategorieën (tot 5000, tot 10.000, etc).
+ 2 vaste items welke niet beïnvloed worden door aantallen
 
een voorbeeld met vert.zoeken:
 

Bijlagen

  • Rekensheet w.xlsx
    12,2 KB · Weergaven: 19
Reactie Wampier

Dank je, ik denk dat ik hier al een aardig eind mee op weg kan
 
Met index/vergelijken.

Succes,
 

Bijlagen

  • Rekensheet-Serguei(T1).xls
    26 KB · Weergaven: 10
Heb de sheet iets verder aangevuld

Heb de sheet is verder uitgebreid wat tot bijgaand resultaat zou moeten leiden alleen kom ik in de knoei met formules voor het verder uitwerken.
Iemand een tip?
 

Bijlagen

  • Rekensheet-Serguei TEST.xls
    32 KB · Weergaven: 7
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan