Relatie automatisch invullen

• Onderwerp starter Onderwerp starter baws
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

baws

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 apr 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een database met twee tabbellen Groepen en subgroepen, deze hebben ok nog een apart veld met groepcode en subgroepcode
ik heb bij de tabel groepen dus staan Groep en groepcode
en bij subgroepen
subgroep
subgroepcode
groepcode
groep

ik wil nu een relatie maken tussen de groepcode in de tabel groepen en groepcode in de tabel subgroepen.
daarna wil ik dat als ik de subgroepcod invul bij de tabel subgroepcode dat hij automatisch het veld groep invult.(die dus hetzelfde zou zijn als groep in de tabel groepen)

mijn vraag is dus hoe moet dit?

mvg

In de tabel Subgroep heb je volgens mij geen veld Groep nodig; ik vermoed dat je daarmee de waarde bedoelt uit de tabel Groep?
De twee tabellen koppel je in het venster Relaties. Dat gaat heel simpel: je sleept het veld [groepcode] uit de tabel Groepen naar het veld [groepcode] in de tabel Subgroepen. Vervolgens klik je de optie <Referentiële integriteit> aan, anders is de koppeling waardeloos. Deze optie zorgt ervoor dat je in Subgroepen geen groep mag invullen die je niet in de tabel Groepen hebt. En dat lijkt mij vrij logisch... Zorg er wel voor dat [groepcode] in Groepen een sleutelveld is, anders kan je de koppeling niet maken.

Het tweede deel van je vraag doe je via Formulieren. Als je een formulier maakt op basis van Groepen, zal Access waarschijnlijk zelf al een subformulier maken van Subgroepen. En daarmee is dat ook geregeld; je vult nu per groep de subgroep gegevens in, de rest gebeurt vanzelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan