Relatie loop in orde krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ddirickx

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2009
Berichten
10
Beste,

Ik zit al een drietal dagen met hetzelfde probleem (als onervaren accesser). Kan iemand mij helpen?

Ik heb drie lijsten:
* Users
* Usables
* Profiles

De users is een lijst met records die elk meerdere
* usables kunnen hebben (one to many)
* profiles kunnen hebben (one to many)
Een profiel bestaat uit meerdere usables (on to many) --> een loop

De bedoeling is nu van door het toevoegen van een profile, de usables lijst up te daten met de usables van het profiel.

Kan iemand mij zeggen, waar ik dit moet aanpassen? Of het gaat via een sql? Of via een stukje VBA code?...

Dank bij voorbaat
 

Bijlagen

  • relaties.jpg
    relaties.jpg
    28,4 KB · Weergaven: 39
Je mist een paar tabellen.

Je hebt de Users in een aparte tabel. dat is goed. De usables en de profiles ook elk in een aparte tabel dat is ook goed. Nu moet je nog tabellen hebben om Users met Profiles te koppelen Users met Usables te koppelen en een tabel om Proifiles met usables te koppelen. Dat is je database genormaliseerd en houdt je je gegevens op één plek zonder redundantie.

Enjoy!
 
Thx

Hey

Het klopt inderdaad dat ik meer tabellen nodig heb! Ik ben er nu mee bezig.

Maar ik moet toegeven, dat ik er nog niet helemaal ben! Als ik nu in een form van Users, een lijst wil hebben, waaruit ik usables kan kiezen. Hoe geraak ik dan door die Users_usables Tabel. Ik bedoel hiermee dat ik ervoor een listbox maakte op de usables eigenschap van de users. Nu gaat dat niet meer.

Alvast bedankt voor de vorige hulp!


Je mist een paar tabellen.

Je hebt de Users in een aparte tabel. dat is goed. De usables en de profiles ook elk in een aparte tabel dat is ook goed. Nu moet je nog tabellen hebben om Users met Profiles te koppelen Users met Usables te koppelen en een tabel om Proifiles met usables te koppelen. Dat is je database genormaliseerd en houdt je je gegevens op één plek zonder redundantie.

Enjoy!
 
Hier heb je een voorbeeldje van hoe je een tabel met een veel op veel (n:m) relatie kunt vullen.

Het is vrij simpel met weinig code.

HTH:D
 

Bijlagen

  • ListboxMultiSelect.zip
    28,7 KB · Weergaven: 21
Dank je wel voor de hulp!!
Ik heb er wel lang over gedaan om er helemaal uit te geraken ;)

Groetjes

Hier heb je een voorbeeldje van hoe je een tabel met een veel op veel (n:m) relatie kunt vullen.

Het is vrij simpel met weinig code.

HTH:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan