Opgelost relatie met een tabel zoeken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

MaitreJan

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2011
ik heb een Dbase van een andere overgenomen, maar ik zie een aantal tabellen waarvan ik niet kan vinden of die een relatie met een tabel/query hebben.

is er een manier in access om dat te onderzoeken zodat ik een tabel zonder functie kan verwijderen.
ik hoor graag

Ben je al in het Relaties venster/scherm geweest? Daar zie je in de menubalk een knop <Alle Relaties>. Als je de veronderstelde relatie dáár niet ziet, dan is-ie er niet :).
Overigens kun je een overbodige tabel (al dan niet met relaties) prima verwijderen; als er nog een relatie aan hangt geeft Access dat prima aan. Je kunt alleen tabellen verwijderen die niet gerelateerd zijn, dus geen foutmelding? Dan ook geen relatie(s).

Daarnaast heb je op het tabblad <Hulpmiddelen voor databases> nog een knop <Databasedocumentatie>. Daarin kun je heel uitgebreide rapporten maken m.b.t. alles wat je in de database hebt staan. Kies je hier het tabblad <Tabellen>, en selecteer je Alle tabellen, dan kun je, voordat je op OK klikt, in de knop <Opties> nog alleen de optie <Relaties> aanvinken. Dan krijg je een keurig rapport met de bestaande relaties van alle tabellen.

Laatst bewerkt:
super bedankt, dat stelt me gerust, dat ga ik doen wat je schrijft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan