relatief maken van linken

Status
Niet open voor verdere reacties.

pat en daan

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2007
heb me bezig gehouden met de overzetting van een website naar mijn pc. nu werkt de site niet meer zoals ze zou moeten werken.alle linken verwijzen naar mijn harde schijf nu hoorde ik zeggen dat ik de linken relatief (of absoluut) moet maken. ik ben een leek in zulke dingen maar zou graag weten hoe ik dat doe (en mss dat iemand mij kan uitleggen wat het betekent) ik weet alleen dat ik graag de site terug zou willen laten werken zodat iedereen er kan van genieten ( www.dezwaluwen.be )
alvast bedankt voor de hulp

danielle

Zo te zien heb je alleen de index pagina geupload.
Je moet alle pagina's hosten bijvoorbeeld de pagina bestuur.htm enzovoorts.
Je hebt de pagina bestuur.htm nu alleen maar op je eigen computer staan.

Hetzelfde geld voor alle andere links in het linker frame

Laatst bewerkt:
Ik ben er even iets verder ingedoken, maar ik zie nu dat de pagina's wel geupload zijn, maar de linken kloppen niet. Alle linken lopen naar jouw computer.

Bijvoorbeeld de link naar bestuur is nu :
C:\Documents and Settings\Nicole en Patrick\Mijn documenten\Mijn documenten\site zwaluwen\bestuur.htm

Dit moet worden: http://www.dezwaluwen.be/bestuur.htm

Afgekort mag dit ook gewoon bestuur.htm

Als je dit bij alle linken aanpast en daarna de index pagina upload, zou het moeten werken.

Ik heb het even voor je aangepast zie bijlage.

Even uitpakken en uploaden naar jouw host.

Als er iets nog niet goed werkt, hoor ik het wel. :)

Laatst bewerkt:
heb geprobeerd het bestand te openen door het op mijn pc te zetten (heb het ook geprobeerd door het rechtstreeks te openen) maar krijg het niet open. mss doe ik wel iets verkeerd.
en wat die linken betreft hoe kan ik die aanpassen doe ik dat via netwerklokaties en dan de map aanklikken en bewerken en dan opslaan als en dan de bestandsnaam veranderen in bv bestuur.htm of zie ik het verkeerd ?
alvast bedankt
danielle

Je kunt de code aanpassen in het programma waar je de website's mee maakt.
Bijvoorbeeld Microsoft Frontpage o.i.d.

Het bestand wat ik geplaatst heb op Helpmij.nl is ingepakt met Winrar en moet je ook weer uitpakken met Winrar of een ander zipprogramma.
Het is niet mogelijk om een htm bestand te plaatsen op Helpmij.nl

Daarom heb ik het hier tijdelijk even neergezet: Download het bestand Voetbalclub SV de Zwaluwen Essen.htm en upload dit naar jouw host.
Je kunt er ook op klikken om te kijken of het werkt, maar het staat tijdelijk bij Lycos en dat geeft de nodige rootzooi aan reclame.

Dus sla het bestand op door met de rechtermuisklik er op te gaan staan en daarna Doel opslaan als... Zet het ergens op jouw PC en upload het daarna naar jouw webruimte waar de rest van de bestanden ook staan.

Als er iets niet goed werkt, hoor ik het wel weer.

heb het bestand open gekregen. maar ik denk dat ik beter met mijn handen van de hele site af ga blijven voor ik nog meer fouten doe. ik ben echt een leek dus doe mss meer fout dan goed.
als ik iets wil opslaan had ik voorheen een plaats genaamd ftp locaties die kon ik vinden als ik een gewoon word doc wou opslaan als .. dan kreeg ik een hele lijst en onderaan staat dan die ftp locatie maar als ik bv het bestand rar (uitgepakt) wil opslaan dan krijg ik die ftp locaties niet te zien.
danielle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan