relaties fout?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elsverheyen

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2016
Hallo, ik heb een probleem met mijn relaties tussen mijn verschillende tabellen denk ik. Ik heb een oude database vernieuwd en gegevens overgezet.
database.jpg
Ik heb een formulier waarin ik een subformulier heb gemaakt waar ik gegevens kan invullen in de verwantschapstabellen die gelinkt zijn aan records in de persoonstabel. De gegevens komen terecht in de juiste tabel maar hij vult de connectie niet in (oudercode) en bij nadien terug kijken in mijn formulier vind ik de gegevens niet meer terug. Ook als ik de oudercode zelf invul lukt het niet. Ook bij sommige andere records in de tabel werkt de link niet.verwantschapstabel 2.jpg verwantschapstabel.jpg
Waar moet ik het probleem zoeken?
Ik heb zelf al een stuk gevonden. In de hoofdtabel heb ik een kolom met oudercode uit mijn oude database. Als ik die weg doe dan wordt er geen enkel record uit het subformulier verwantschappen meer gelinkt aan de persoonstabel. Ik heb gemerkt dat niet alle oudercodes uit de eerste tabel voorkwamen in de verwantschapstabel. Hij linkt dus de verwantschapstabel rechtstreeks aan de hoofdtabel grafgegevens maar dat is niet de bedoeling, het moet linken aan de persoonstabel. Hoe krijg ik dat opgelost?
Al vast bedankt
Els

Laatst bewerkt:
Ik heb je geloof ik al eens eerder gevraagd waarom je aparte tabellen hebt voor mannen en vrouwen... Zo niet: dan bij deze :). In een database sla je aparte entiteiten op in aparte tabellen. Een entiteit is dan een object met specifieke eigen eigenschappen die we attributen noemen. Een graf is iets anders als een persoon, en derhalve zijn dat 2 entiteiten met elk hun eigen attributen. Een vrouw is, volgens de laatste medische kennis ( ;) ) van hetzelfde soort als een man, namelijk van de entiteit Homo sapiens en derhalve zijn de tabellen [Verwantschappen Vrouw] en [Verwantschappen Man] identiek. Of heb ik iets gemist in de biologieles? Maak daar één tabel van, en volgens mij heb je dan gelijk veel minder problemen.

Hallo, dat had jij id vroeger al voorgesteld en dat heb ik ook gedaan. Alle personen die tot 1 graf behoren zitten in de persoonstabel. Het probleem is dat de verwantschapstabellen man en vrouw een 2de of 3de relatie bevatten van een persoon in de persoonstabel maar die niet tot dat graf behoord (is genealogische info) en dus niet aan de hoofdtabel moeten gekoppeld worden wat access precies probeert te doen door de oudercode te volgen uit die hoofdtabel. Waarom vult hij niet automatisch het gelinkte getal in = oudercode, de primaire sleutel uit de persoonstabel. Wat hij wel doet tussen de hoofdtabel en de persoonstabel. Kan dat niet? Of is er verwarring met de oudercode uit de hoofdtabel.Maar als ik die kolom verwijder dan werkt het ook niet. Als ik de oudercode uit de persoonstabel een andere naam geef en ook in de verwantschapstabellen dan kan blokkeert hij bij het ingeven van gegevens in die verwantschapstabellen.
Wat doe ik fout? Moet ik die subformulieren koppelen? Is dat het probleem? database.jpg

ok probleem dan maar opgelost door verwantschapstabel toch maar rechtstreeks te koppelen aan hoofdtabel en subformulier te koppelen aan hoofdformulier.test2.jpg 2de verwantschapstabel tabel moet ik nog doen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan