relaties in access 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

zodiak

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2008
hallo, ik denk dat ik een probleem heb met relaties.

ben een db voor stockbeheer aan het maken die er het volgende uitziet:

Code:
table on_stock
      -----------
      onstock_id
      client_id
      in_stock (yes/no)
      date_in_stock
      date_out_stock
      repaired
      date_send_to_customer
      date_send_to_manufacturor

table terminals
      ------------
       terminal_id
       client_id
       onstock_id
       terminal_type
       terminal_serial
       terminal_project

table clients
      ---------------
       client_id
       client_name

in bijlage een printscreen van de relaties. ergens loopt het fout op client_id iemand een idee relaties.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
ik denk dat bv: 1 klant veel terminals kan hebben maar 1 terminal kan ook maar 1 klant hebben
en over de stock kan bv 1 klant veel terminals op stock hebben maar hij kan er ook veel uit stock hebben of bij de fabrikant voor reparatie.

Hoe kan ik dat dan goed instellen dat alles goed staat?

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee; kun je hem posten als 2003 db? Maakt voor de relaties niet uit...

Je kunt heb beste geen Outer joins maken in je relaties. Want daarmee maak je ze eigenlijk minder bruikbaar. Wat je wilt bereiken met relaties, is afdwingen dat er in de gekoppelde tabellen geen waarden voorkomen die niet in de brontabel staan. Dus in jouw geval mag één terminal in één stock voorkomen, maar mag één stock meerdere terminals bevatten. In Stock wil je echter geen waarden kunnen opslaan van terminals die niet bestaan. (neem ik aan...)
Overigens snap ik nog niet goed wat je wilt doen met je tabellen, maar dat weet je hopelijk zelf wel ;)

Je kunt heb beste geen Outer joins maken in je relaties. Want daarmee maak je ze eigenlijk minder bruikbaar. Wat je wilt bereiken met relaties, is afdwingen dat er in de gekoppelde tabellen geen waarden voorkomen die niet in de brontabel staan. Dus in jouw geval mag één terminal in één stock voorkomen, maar mag één stock meerdere terminals bevatten. In Stock wil je echter geen waarden kunnen opslaan van terminals die niet bestaan. (neem ik aan...)
Overigens snap ik nog niet goed wat je wilt doen met je tabellen, maar dat weet je hopelijk zelf wel ;)

dat is zo, maar op dat gebied werkt het, wat niet werkt is klanten en stock: dus als ik bij het formulier stock alles invul (stock gegevens - terminal type - terminal serienummer - klantnaam) word klantnaam niet gekoppeld. ik heb al geprobeert met klant id in tabel van stock te zetten en nu stock id in tabel klant maar geen van beide zorgt ervoor dat de klant gekoppeld word aan de desbetreffende stock/terminal unit

Check deze dan maar even...

Bijlagen

Bedoel je dat hij niet werkt? Of snap je niet wat ik gedaan heb?

Wat ik gedaan heb is vrij simpel: ik heb je keuzelijst omgezet naar een keuzelijst met Invoervak. Dat selecteert een stuk makkerlijker, en is een stuk handiger in het gebruik in jouw geval. Maar ik snap je tabellenstructuur nog steeds niet; volgens mij zou je in Stock een KlantID moeten hebben; niet in Klant een StockID. I'm still confused... :confused:

Wat ik gedaan heb is vrij simpel: ik heb je keuzelijst omgezet naar een keuzelijst met Invoervak. Dat selecteert een stuk makkerlijker, en is een stuk handiger in het gebruik in jouw geval. Maar ik snap je tabellenstructuur nog steeds niet; volgens mij zou je in Stock een KlantID moeten hebben; niet in Klant een StockID. I'm still confused... :confused:

juist, dat zie ik ook juist maar krijg het niet werkende dan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan