Relaties in Access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter404

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2007
Goededag

Ik heb het volgende probleem. Hopelijk kan iemand mij helpen.

Ik wil graag in een Access bestand relaties leggen. Eerst in een ingewikkeld bestand wat ik maar niet ga uitleggen, waar ik constant een fout melding kreeg. Omdat ik dacht dat het te moeilijk was, maar om het toch te begrijpen een simpele opzet gekozen.

Relatie
1 tabel klant en 1 tabel factuur. Naam klant komt overeen, dus klantID aanmaken in beide tabel. In tabel klant als primaire sleutel benoemd en vervolgens naar het relatiescherm. KlantID uit tabel factuur slepen naar klantID in tabel klant. Vervolgens moet ik, volgens mij een referentiele integriteit afdwingen, maar als ik dat doe krijg ik de volgende melding:

"De relatie moet hetzelfde aantal velden omvatten met identieke gegevenstypen"

Bij alle velden, behalve de twee primaire sleutels, staat tekst als gegevenstype aangegeven.

Wat doe ik fout?

Ik hoor graag van jullie.

Groeten
Peter

In je Tabel "Klant" is klantId de sleutel(autoummer) In tabel "Factuur" is klantid een gewoon veld en nummeriek. Sleep KlantId van tabel "klant" naar KlantId van tabel "Factuur". Nu zou het wel moeten lukken.

In je Tabel "Klant" is klantId de sleutel(autoummer) In tabel "Factuur" is klantid een gewoon veld en nummeriek. Sleep KlantId van tabel "klant" naar KlantId van tabel "Factuur". Nu zou het wel moeten lukken.

Het werkt. Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan